Når ånden kommer

 

Det var den lampa jeg fant! Hehe…Kunstglass som jeg har telys i. Så har gnikka litt på den, for å lokke frem ånden 🙂

 

Fått litt ånden over meg om dagen! Nå er det en diger tujahekk som jeg klipper og diller med. Egentlig ikke så glad i denne typen hekk, blir så voldsom og man må klippe klippe for å få den som en vegg og tett og fin!

 

Men var naboen som planta den på grensa for noen år siden og så lurte han på om jeg ville spleise og det ville jeg jo. Og hekken har vokst på disse årene. Til og begynne med så ordnet han alt stellet også på min side, siden det var han som hadde plantet og ønsket seg denne hekken! Så da tenkte jeg ikke så mye over det. Den var bare fin hele tiden. Men han døde dessverre for 5 eller 6 år siden.  Men jeg prøver jo alt jeg kan å jobbe med denne hekken. Denne uka har jeg holdt på hver eneste dag etter jobben! Ikke helt ferdig, men blir ok. Sønn min har også hjulpet meg denne uka.

Tar litt bilder en annen dag, ble mørkt ute. 

 

 

Det er litt sånn med hage for meg, jeg blir mer og mer ivrig etterhvert som månedene går og nå på høsten er det skikkelig gøy, før hagen igjen går i dvale for vinteren.

 

Været er bare fantastisk om dagen. Deilig for jeg sykler fortsatt, bare 6 uker igjen til brua åpner! Begynner faktisk å få litt sykkel-kondis også! Det er ikke akkurat feil! 🙂 og fin trening for litt andre muskler enn når man bare går!

 

 

Fredag og lørdag er det noe som heter kulturnatt 2021 her i byen. Det gleder jeg meg til. Masse arrangementer på dagtid og på kveldstid og alt er gratis. Men man booke gjennom et system selv om det er gratis. Mye som ikke er som før vet dere. Men det er mye og det er rundt hele byen og i Gamlebyen. Man rekker ikke alt, men noe får man alltid med seg. Liker best slikt som skjer når det begynner å bli mørkt og det blir stemning. Slik som musikk på elva eller lysshow – ja noe i den duren.  Pleier å være med på dette hvert eneste år, i fjor ble det ikke noe da.  

 

#kulturnatt2021

16 kommentarer
    1. mye jobb å holde en hekk fin ja om den skal klippast ,vi har en hekksaks og da går det fort ,men det er mannen som tar den jobben ,er tuhja hekken din høg da ? eller er den toppet i en brukandes høgde

      1. Den er enorm. Må ta motorsag for å kutte den. Får se om det blir gjort neste år. Veldig høy og veldig diger og hele kortendrn på hagen min og lekeplassen. Den ble plantet der også. Vi måtte bruke stige for å jevne på toppen.

    2. Fine lamper i nydelige farger. Sånn man blir glad av 😀
      Og jeg beundrer deg som liker hagearbeidet mer og mer. Hos meg er det motsatt, jeg starter friskt om våren, og nå når høsten er i anmarsj, så snur jeg ryggen til 😉 Da er jeg oppbrukt.
      Så bra du får syklet. Det er jo skikkelig gøy. Kos deg med denne kjekke helgen ♥
      Klem ♥

      1. Tusen takk, kjøpt på Glasshytta i Gamlebyen. Veldig glad i disse. Vet ikke helt hvor gamle disse er, men sikkert over 30 år.
        Rart der, mer mer gøy utover høsten. Sommeren synes jeg det er kjedelig. Da vil jeg bare på tur og bade. Litt gøy på våren og så dabber det av litt og når august/september kommer er jeg fryktelig gira på hage.
        Tusen takk, blir nok masse fint å se. Klemmer.

    3. Så dekorative og fine di “lysglassa”var.. 🙂 Mye jobb med slike hekker ja.. men var mannen som tok den jobben da vi hadde huset.. litt hagearbeide kan jo være hyggelig.. men alt for mye blir jo stress..
      Hyggelig at det skjer litt i nærområde.. her er det Mjøndalendager neste helg.. men etter jeg ble syk er jeg ikke å ser på noe av det som skjer, men liker at muligheten er der for di som har lyst…ellers blir det et dødt sentrum ! Kos deg med helg og kulturnatt.. Klem <3

      1. De glassa er veldig flotte, elsker å ha dem i vinduet med lys om vinteren. Dekorative.
        Fra Glasshytta i Gamlebyen. Veldig masse jobb med hekker, men hører med til en hage synes jeg. Jeg har jo mange forskjellige
        hekker rundt huset her. De må stelles, for det gror sykt masse altså! Klem…
        Kvelden ble fin, masse å se på!

    4. Greit å ha kontroll på alle åndene. 🤗 og det har du jaggu. Artig å se hvor velsignet dere har vært med sommer og vær lykke til helgens opplevelser. Klem 🤗

      1. Tusen takk, voldsomt mye jobb med denne hekken altså! Men som jeg skrev ble ok. Ikke helt ferdig enda.
        Liker de her glassene med telys i – blir så fint lys. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg