Jeg kjøpte Familien denne uka og der stod det om diktet NÅ sitert Hans Bjørli.

 

“Et meget lite ord. Nå. Likevel rommer det hele evigheten.”

 

Så dette ble mitt NÅ!

 

 

Deilig å gå turer her i Kråkerøy-marka igjen. Midt på sommeren er det ikke min favoritt. Da er folk på hyttene og det er varmt og klamt også. Da liker jeg best å gå kjappe turer, sykle, bade og svømme! Variasjon..Men nå på sensommeren og helt frem til våren igjen er klar for turer i “mitt” paradis. 

 

 

Evigheten  

 

 

 

 

Fargene er i forandring. Det er sensommer Sommeren 2021 synger helt på siste verset! Nå er jeg klar for andre ting enn bad og sol. Nå blir det turer i marka, hjemmelagde gryter og etterhvert Fårikål… Finne roen. Deilig, siste etappe rundt husveggene her etterhvert også, og tid for innesysler. Jeg er jo ikke innendørs på sommeren og livet er litt hektisk. Man har ikke tid til å sitte rolig, hele tida i gang med etter eller annet. Jeg har jo knapt sett et garnnøste siden april. Strikke ute på trappa er ikke min greie, sitter jo ikke der….jeg flyr! Er bare skrudd sammen slik, men roer meg litt nå når september og høsten kommer for fullt. 

 

 

Kyr eller kvier. Kan ikke tenke meg dette er melkekuer – de holder seg rundt gården. 

 

 

Himmelen – hva finnes der oppe tro?  Når man sitter på et fly så ser man jo ingenting annet enn skyer og himmel. Men det er det store spørsmålet! 

 

 

Fremdeles så blomster det masse her på Blomsterøya. Men synes det er litt trist når alle blomstene er forsvunnet og naturen igjen er litt fargeløs. Jeg liker mangfoldet av farger. Alle disse nyansene i blå, lilla, rosa og gult og alle blomstene som er hvite. Det er en farge det også. 

 

Nyt dagen, jeg tenker jeg skal jobbe litt her hjemme. Har jo besøk så flyr ikke ut den døra nå, men holder meg rundt veggene. 

 

Legg di hand i mi hand

så er vi sterke saman

så er vi svake saman

så er vi saman

14 kommentarer
    1. Ja nå er fargene i endring – vakre inn i høsten…….. Det er godt også dette, å ta tilbake stedet sitt litt – etter at det har vrimlet av mennesker der hele sommeren 🙂

      God søndag 🙂 klem

      1. Ja, jeg liker roen når alle hyttefolka drar hjemover. Byen blir stillere også.
        Tenk det er 30 000 mennesker, kanskje mer… ekstra her når det er sesong. Merker det på trafikken og alt.
        Roen kommer sigende da! Deilig…… 🙂

    2. Nydelige bilder. Man må vandre der i høsten når stedet er mye roligere enn ellers. Jeg var i vogna tidligere i denne uka og fikk se en vakker solnedgang. Jeg har strikket en del tøfler som skal toves. Enkel og lett oppskrift. Blir jo fine gaver vet du.
      Klem

      1. Tusen takk, du har vært veldig flink da. Kjekt å lage ting som ikke krever for mye konsentrasjon.
        Herlige gaver! 🙂 Solnedganger er flotte, blir veldig glad når man ser en nydelig solnedgang med alle
        fargene som spiller. Klem og fin kveld.

    3. Vakre sensommerbilder! Som du sier – nå er det andre ting som overtar snart! Halvannen måned til, så settes bobilen inn, og da er det skau og bål som teller for meg! Godeste klemmer <3

      1. Tusen takk, ja – det blir en annen tid. Bruker tida si litt annerledes. Det blir bra. Når 1 1/2 måned er gått etterhvert. Så
        blir det deilig å slippe styre med alt som ute her. Konsentrere seg litt med inneting. Og gå turer! Lese litt. Se litt Tv.
        Finne roen…Klem….

    4. For et innholdsrikt innlegg i bilder og ord 😀 Skjønner godt at du holder deg unna pinner og nøster gjennom sommeren, med slike omgivelser 😀 Både i nærhet og litt lengre unna 🙂 Takk for turen,, herlig,, rett og slett 😀

      1. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar. Varmer <3 Herlig her og man må ut og nyte. Sitte inne kan man gjøre siden! Garn og pinner går ingen vei….litt annet å pusle med på denne tiden. Klem og fin kveld….:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg