Nå blir det rosa stjerneduk

 

God formiddag..Ute skinner sola, men lufta er litt skarp. Ordne litt her hjemme før jeg går på tur i skogen i dag! På morgenen i dag begynte jeg på nok en stjerneduk, min tredje. Denne under her, lilla ble ferdig i går..💜

 

Ideen fikk jeg hos Strikkekjerring og min bloggløse venninne Eva 🥰 Jeg har skrevet mer om dette på min IG-konto Solliv.blogg, i et tidligere innlegg der – hvis det er av interesse..Følg meg gjerne…

 

Bloggen til Strikkekjerring finner du her: STRIKKEKJERRING

 

Artig mønster og man blir hekta! Du finner det på Jarbo.se

 

💜

 

24 kommentarer
    1. Kommer til å bli nydelig i rosa! Er snart gjort og få dilla! Det vet jeg alt om. Det stemmer at jeg ikke blogger. Er mange år siden jeg kuttet det ut. Er mer koselig å besøke mange her. Ha en fin dag og kos deg. Klem

      1. Jeg husker at du har nevnt at du har blogget tidligere.
        Gøy at du fremdeles liker å titte rundt og holde kontakten. Koselig.
        Ja, artig mønster dette..Og hekle gir meg mer ro enn å strikke merker jeg.
        Altså man roer ned og slapper av..Deilig det.Kos deg masse med kvelden, klem herfra.. 🥰

      1. Tusen takk disse er fine altså, det er så artig med fargebytter.
        Det er så mange muligheter og alle blir forskjellig..
        Kos deg med kvelden, klem..

    2. Så flott duk! Jeg gikk via Strikkekjerring sin blogg og fant oppskriften den veien. Jeg liker å hekle, men ser den er på svensk, så da spørs det hvordan det går. 😅 Hva slags garn bruker du?

      1. God morgen, ja jeg ville ikke dele hele opplegget på min side. Det var jo henne som fant denne
        gratisoppskriften. Kan sikkert bare google Jarbo + stjerneduk – så dukker den opp.
        Fin oppskrift og man kan lage hundrevis forskjellige etter hvordan man deler fargene.
        Før heklet jeg alltid med Fiol fra Solberg. Det har jeg gått bort i fra. Jeg liker nå litt grovere duker.
        Synes det passer bedre i interiøret. Jeg bruker nå nesten bare Rainbow fra Hobbii, 8/4 og heklenål 3,25 passer bra der.
        Bestiller garnet på nattet, veldig deilig garn å hekle med og billig og et hav av farger. Kos deg med dagen!
        Svensk oppskrift er ikke noe problem 🙂 dette fixer du..

        1. Takk for info! 🥰 Da skal jeg se om jeg finner det. Ellers kan man sikkert hekle med andre tykkelser også. Jeg har 12/4 (250 m/50 g) fra Europris og Drops Paris (75 m/50 g), men da blir det litt annerledes.😊

          1. Parisgarn ville jeg ikke brukt, det blir for tykt vil jeg tro.
            Jeg tenker heklenål 2,5 – 3,25 eer fint for denne duken.
            !2/4 fra Europris kjenner jeg ikke til, se hva det står på størrelsen på nålen der?
            Og garnet må være godt å hekle med. Som sagt ukjent garn for meg.
            Men Paris blir for tykt.

    3. Rosa stjerneduk blir lekkert! Fint mønster ser jeg – fra den andre duken der 🙂 Det er greit å ha noe i hendene ja 🙂 lag deg en fin fin søndag 🙂

      1. Tusen takk, dette mønsteret er gøyalt og man trenger å roe ned noen ganger og bare sitte
        stile. Er ikke så god på det. Men hjelper når man har noe å pusle med..
        Kos deg med søndagen, klem…:-)

    4. Stjerneduken er sååå fin!🤩
      Den ble nydelig i lilla og garantert blir den fin i rosa også.🌸
      Jeg har også lyst til å lage flere
      De er jo så morsomme å hekle.🧶
      Kos deg med fortsettelsen.🥰

      1. Tusen takk, ja de blir fine og når man bestemmer hvordan man vil ha fargene og oppdelingen.
        Så kan man variere i det uendelige nesten..Artig.
        Vært på tur i dag så har ikke rukket å hekle noe. Men det kommer…
        Ha en fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg