Morell eller kirsebær?

 

Jeg gikk en liten tur nå i kveld. Forbi en hage. Der var masse bær. Ikke vet jeg om det er moreller eller kirsebær. Men vakre var dem da. Smakte ikke, ville jo ikke gå på slang. Liker best moreller. Søtere og mer smak synes jeg. 

Litt hektisk her i dag. Vanlige rengjøringen tok jeg i dag og etterpå dro jeg til byen. Kjøpte noen nye klær til mamma og en ny klokke til henne.. Hjem igjen her, og så på butikken igjen for å handle mat  for henne. Det ble mest frukt og sånn. Hun elsker frukt. Spiser utrolig mye av det. Kjøpte moreller til henne. Tyrkiske. Men for en pris. 90 kroner for en liten pose. Hadde aldri i verden kjøpt det til meg selv. For da tenker jeg pris pris pris…Men når jeg handler for henne, unner jeg henne det beste. Det er jo hennes penger. Pensjon. Jobbet et langt liv hun. Hun skal da spise det hun har lyst på 🍒

 

 

Remmen på klokka passet ikke da, så må ned igjen. Sånn er det. Hun er nok tykkere rundt håndleddet enn meg. Ikke så lett. Målte på meg selv jeg og la til litt. 

 

Men nå kommer spørsmålet mitt? Er du morell-blogger eller går det mot kirsebær med fiffen…hehe…For meg er en morell-blogger en som har litt mer tyngde i blogginga 🙂 Jeg er vel en sånn type kirsebær. Lett, enkel blogg. Orker ikke lange blogginnlegg jeg. Verken å lese hos andre eller hos meg selv. Mange bilder går greit, men ikke sånn 1000 ord, eller sånn. Da leser jeg heller en god bok. Må være enkelt, men ikke for ENKELT. Da blir det kjedelig. En grense midt i mellom kanskje.. 7 ord og et gammelt bilde er for TYNT. Litt trist å gå inn på slike innlegg synes jeg….Det er jo ikke et blogginnlegg, men heller kanskje noe man kan poste på face! God natt 🙂

 

 

 

12 kommentarer
    1. Vakre bilder ser ut som Moreller for meg 😊 Ja for omfattende innlegg kan bli litt tungt å lese..men greit at folk blogger på «sin» måte..litt variasjon er jo greit ..Hyggelig at moren din fikk litt nytt og litt å kose seg med ..sov godt og fin morgendag 🌿

      1. Tusen takk, ikke sant, best med variasjon. Også på tema. Skulle jeg bare skrevet om hørsel så hadde det blitt kjedelig altså. Ja, hun likte det nye. To topper, en bukse, nattkjole og truser. Og den klokka da…som hun ikke passet, men klemte rundt håndleddet. Ja, jeg også synes det lignet på moreller. Kanskje en dag jeg stjeler et bær…:)For jeg kjenner forskjell på smaken! Dårlig rødvin kaller jeg kirsebær-vin og vin med litt mer dybde er morell-vin – hehe 🙂

    2. Jeg ville gjettet på kirsebær.
      Minnes naboens svære morelltre i barndommen. Det var gule moreller, digre, søte, saftige. Stor stas når vi fikk beskjeden “bare spis alt dere vil”. Jenter kan også klatre i trær..hehe.

      1. Åååå, gule moreller. Det er godt dert. Kjempestas når man fikk tak i det. MMMM….Må visst slange en dag. Haha…Opp i trærne:)
        Må finne ut om det er kirsebær eller moreller..helt klart.

    3. Moreller eller kirsebær,, ja du kan spørre du 😀 er vel litt sånn ”jatakk begge deler”. Men prøver å begrense teksten, og sliter også litt med veldig lange tekstblokker. Det har helt sikkert sammenheng med hva man makter å rekke over av lesing og kommentarer 😀

      1. Ja, ikke sant. Må spørre for å få svar 🙂 Det kan være langt hvis man googler og lurer på ting. Da er det greit å lese synes jeg. Men for å fylle opp med 1000 ord her inne er vel litt i overkant. Men smaken er som baken. Jeg liker best best bilder og litt tekst. Men spørs på hva det er. Det er nok å lese på. Og tiden er jo litt begrenset. Ikke sant. Skal jo gjøre litt annet også 🙂

    4. Når jeg skal lese blogger foretrekker jeg de med variasjon, og ikke minst de fra hverdagslivet. De som har litt dypere innlegg til tider, men ikke bare bilder. Det må være skrevet noe også, for bare bilder blir kjedelig. Jeg blogger mest etter innfallsmetoden. Har jeg mye på hjertet kan det bli langt, eller om jeg har vært på en flott tur kan det også bli langt pga mange bilder. Men litt tekst må man ha til bildene synes jeg.

      1. Helt klart variasjon. Jeg er som deg da. Det som faller meg inn den dagen. Nei, må også være tekst. Hvis ikke blir det tomt ja. Og fortelle litt om livet sitt. Det liker jeg.

    5. Tenkte jeg kunne legge til at SEO tilsier at innlegget skal være 300-500 ord for det liker Google best. Glem ikke alt-tekst på bildet som må være overskriften. Google liker ikke alt 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg