Maske sa Frodith -22. januar

 

Oppgavene i dag fra Frodith.blogg.no er MASKE

 

Hekle og strikkemasker!  Er det første jeg tenker på nå..

 

Under pandemien handlet det om ansiktsmasker, samme hvor man gikk – var så utrolig lei! Jeg leser jo litt på munnen innimellom og møtte jeg folk med maske på butikken så ga jeg bare opp med å få en samtale i gang..Ikke hørte jeg noe, ikke så jeg noe i ansiktet jeg kunne bruke til å finne antydning til ord! Kjedelig tid, men man måtte bare stå i det! 

 

Ved stell av huden så er det fint med litt ansiktsmasker man legger på huden! Slik at ansiktet får litt glød! Jeg har en slik liggende. Men i dag orket jeg ikke bale med det!

 

Noen mennesker dekker seg bak en fasade/maske – man spiller et spill! Ikke så fan av det jeg..Man må være seg selv om man møter Per eller Pål! Men det er nå meg! Jeg prøver å være meg, uansett hvem jeg prater med! Noen tenker sikkert at det er litt rart…Men jeg er for gammel til å spille noen jeg ikke er! 🥰

 

Ha en riktig så fin kveld!

 

14 kommentarer
    1. ja den masken under pandemien ,vi bruukte den lite kan telle på en hånd så vi merket lite av det den gangen ,men merket jo det da vi var i Trøndelag der måtte vi ta på masken ,det var veldig ubehagelig .
      Da er det bedre med strikke og heklemasker

      1. Ikke sant, strikke- og heklemasker er greie å forholde seg til synes jeg.
        De maskene man måtte ta på seg overalt, ble en stor belastning. Var bare grusomt..
        Fikk jo nesten ikke pratet med et menneske i denne tiden.

    2. Jeg tror jeg har vært meg selv hele veien, veldig lite maske. Men lærte meg nok til å ha LITT filter etter jeg ble eldre. Ble for sårbar sånn i fullstendig åpen tilstand. Noe midt i mellom er best for meg 🙂

    3. Ja tenk at vi gjekk med masker alle som en i en periode… i allefall nesten alle da 🙂 Det er en rar tid vi er i. Du er flink å hekle, det er helt sikkert, og strikke! Fint innlegg, Solveig! Og gode ord for dagen var der også 🙂

      1. Tusen takk så hyggelig sagt. Det var en trist tid ja..uff og uff.
        Håper vi slipper mer av det egentlig.
        Fine ord på den kalenderen og det løfter en opp..Sitater som gjør oss glad..
        Klem <3

    4. Uff det var slitsomt med de korona-maskene….! Stønn altså! Jeg er meg – og det står jeg får – ingen maske her! Fint innlegg, min venn! Klem <3

      1. Veldig slitsomt og trist og kjedelig med de maskene..
        Får det ikke ut av hodet av alle gikk med dette.
        Vi er like, være seg selv – <3 God kveld herfra..klemmer.

    5. Himmel for et styr med de maskene. Jeg er avhengig av å lese på munnen. Hadde på maske da jeg var i butikken men tok de av for jeg fikk omtrent ikke puste, med astma ble det anstrengende. Maskene til hekling og strikking er bedre og forholde seg til. I dag er du på vei til jobb, håper veien er strødd. Klem til deg min venn.

      1. Vi holder oss til disse hånarbeidsmaskene..Det er noe trygt over det.
        De andre maskene var en pest og en plage i alle disse periodene de ble innført..
        Så mye styr og slit og til slutt når jeg så noen på butikken så gikk jeg bak
        en reol..Jeg orket ikke mer. Hørte ikke..Svettet, og fikk nesten ikke puste.
        Vært på jobb, fryktelig glatt her. Hadde tenkt å ta buss, men en haug med busser brant i går.
        Ikke spør meg hva som skjedde. Så da ble det for lite busser og alle busser ble prioritert til skolebusser.
        Andre busser gikk ikke. Har kjøpt meg busskort som en plan C, men det fikk jeg ikke brukt.
        Har bil, men det var jeg usikker på om startet..Det har vært nediset fra lenge før jul. Men bil ble det.
        Gå på slikt holkeføre går ikke, elsker å gå – men man må tenke på helsa. Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg