Mange gjester

 

 

I år sliter jeg med bladlus på epletrærne. Og er det bladlus, så kommer også maur. De er samkjørte og gode venner. Så jeg må prøve alt jeg kan å bli kvitt bladlus + horder av maur. 

 

 

 

Jeg har hver kveld spylt med kaldt vann! Jeg har flere ganger penslet med skummet melk. Jeg har i dag blandet vann og grønnsåpe og dyppet alle grener og blader i denne bøtta med grønnsåpe-vann! Håper og tror at det kan hjelpe! Bare spyling hjelper ikke. Skummet melk har hjulpet meg tidligere, men i år er det mye bladlus. 

 

 

Jeg surrer dobbeltsidig tape rundt stammene for å holde maurene borte! Når de blir borte så kan jeg få hjelp av noen venner, slik som marihøner og slike søte skapninger. De spiser masse bladlus, og det gjør ikke mauren. Mauren liker “proteiner” som bladlusa skiller ut. Men de spiser ikke bladlus!

 

 

 

Vel, den som lever får se…

10 kommentarer
      1. Det håper jeg også, begynner å bli lei! Skummet melk har alltid vært så supert å bruke.
        Men i år er de mange…jeg kjører på!
        Klem 🙂

    1. Ødelegger litt av hagegleden disse småkrypene som invaderer oss. Hos meg blir bladene på det meste av roser som blir spist opp. Ser ikke noe pent ut. Nå har jeg prøvd å spraye med en blanding av vann, grønnsåpe, bakepulver og antibac. Krysser fingre.

      1. Veldig kjedelig altså! Og i år er det mye lus både her og der.
        Det var en ny vri du hadde der. Spennende..Du får fortelle mer om dette i en kommentar om det
        gjorde susen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg