Månelyst

 

Da har jeg gått tur og setter meg her for å skrive et par ord…

 

Det er jo ikke til unngå at man blir berørt av det som skjer politisk om dagen. Erna + Sindre ❤️ Om det er lik kjærlighet vet vi ikke helt lenger. Trist er det uansett…Ekteskap som ryker er alltid trist og vondt, og når hele Norge er vitne til det som skjer også, så må det være helt grusomt. Nå vet jo ikke jeg hva som skjer med dette ekteskapet, det er vanskelig å spå og spesielt om fremtiden. 

 

Men at det er en stor jobb å gjøre der bak husets fire vegger  – det skjønner vi alle.

 

Men sannheten må jo frem og det bør snart konkluderes – nå er det mange løse tråder og og ull og skrik fra alle kanter..

 

Jeg konkluderer i hvert fall med at det er en meget trist sak….Noe annet kan jeg ikke si! ❤️

 

Jeg sier det igjen som jeg har sagt noen ganger, økonomi må stå på dagsorden i alle ekteskap. Man hører jo fremdeles om dem som lar mannen styre alt og har ikke snøring om hva som går inn eller ut. Alle oppegående/voksne mennesker bør ha kontroll på sin konto og er man gift så må man snakke sammen om det. Og det gjelder alle, om du heter Erna eller Gunda eller Randi eller Ola. Og til slutt bør det være to streker under svaret. Da er det korrekt! Det er ren skole-matematikk…

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg tror mange av vår generasjon har felles økonomi og ofte god oversikt, men det gjelder nok slett ikke alle.
      Mange holder ting i økonomien skjult for den de bor i hus med og det kan fort føre til mye trøbbel.😔

      1. Mange har det og man bør aldri overlate det til den ene av ektefellen.
        Det reagerer jeg på altså. Kjenner flere som ikke gidder eller orker å
        følge med. Bare lar mannen styre, det er veldig dumt. Tenk om det plutselig
        blir et dødsfall..Hva da? Hjelp tenker jeg.

    2. Helt enig med deg – økonomien må være opp i dagen og begge må være en del av det! Nå er han godeste Sindre i deep shit, det er nå helt klart! Kjedelig å være kjente personer når sånne ting skjer – alt ut til folket lissom! Klemmer <3

      1. Ikke sant, men sånn er livet..Det blåser på toppene..
        Kjedelig sak og hva det blir til slutt er vanskelig å vite.
        Økonomi er viktig og det burde dem visst. Det hjelper lite å si, jeg fulgt ikke med og sånn..Burde gjort. Burde spurt.
        ..
        Men han har vel snakket det bort gang på gang.
        Klemmer <3

    3. Ja jeg heier på Erna uansett jeg… ikke at jeg stemmer Høyre… for det gjør jeg ikke… men det går kanskje for langt… Joda ting har blitt gjort… det ryddes opp i det… og livet går videre. Ekteskapet tror jeg består. Økonomi er viktig men… ja nei… føler det er nok jakt nå.

      1. Erna er en dame som er rolig og sindig og står i stormen. Hva er hun laget av?
        Men i går var det maraton og nå kan hun ta helga vel. Føler med menneskene..Det er det jeg gjør.
        ..
        Økonomi er det viktigste bindemiddelet i et ekteskap – mener nå jeg. Der må man ha stålkontroll.
        Er det det rot der, så blir det vanskelig over lang sikt.
        Ønsker deg en fin dag…Klems.. 🧡

    4. Så Debatten i går. Ekteskapet holder nok. Hun ofrer ikke Sindre for kanskje å få være statsminister noen få år til. Det synes jeg i grunn er litt bra. Nei, hun hadde ikke tilgitt, men det er noe man må jobbe en stund med.

      1. Jeg så også, synes det var en fin halvtime med prat jeg. Rolige former.
        Erna er en klok og fornuftig dame, det skal hun ha. Og hun skjønner vel også sine begrensinger. Og her er det jo alder
        som er av faktorene.. Hun ser at det å være statsminister begynner å begrense seg for alderen vil jeg tro.
        Og da må man jo holder fast i ekteskapet hvis det fremdeles er rom for ekte følelser her. Og det virker sånn.
        Men jeg føler det er mer opp til Sindre. Hva viil han? Han er stum, men sliter nok som meneneske. Er nok ikke så sterk på det personlige plan.
        Intervju kommer nok her også, men som den økonomen han er så vil han selge sjela si for et stort beløp her. Hvem får det første inervjuet? Det er det spørsmålet jeg stiller meg.

    5. ennåå er alt spekulasjoner ,tiden får vise hva som skjer ,og ekteparet får jobbe med det på privaten ,trist og det må være grusomt å måtte brette ut livet sitt sånn i all ofentlighet ,men folk kan være grusome ,så sladde på nett leser jeg ikke ,jeg ser hva som skjer når tiden er inne ,kanskje på tide å ha litt strengere regler i regjeringen oogså ,for jammen dukker det opp mye grums

      1. Mye ull og skrik enda og de som driver en avis ønsker nok å se henne gå. For da blir det fete overskrifter i avisa. De er blodtørstige. Begynner å bli nok nå. Vi snakker om mennesker. Brette ut for hele Norge om ekteskapet sitt, ja det er grusomt.

    6. Har fått nok av påmalte tårer og intervjuer både på tv og på face. Debatten hopper jeg glatt over. De rydder nok opp i kaoset som de har skapt på hver sin måte. Ho ror nok det hele i havn, men jeg tror hun har skjønt at det kan svekke partiet.

      Her har vi felles konto og hver sine. Regninger, mat og leve nøktern kommer vi nok over denne rentehevingen og skyhøye matpriser.

      Nyt kvelden, og klem fra meg som er alene hjemme.🥰

      1. God kvelden til deg..Håper du nyter fredagskvelden..
        De ble nok bra til slutt..Akkurt nå er mye om og om igjen..
        Vet ikke nå den ballen blir lagt død jeg, ikke enda ser det ut som..
        Bra dere har god kontroll på konto og økonomi..Det er super viktig altså..
        Noen damer overlater alt sånn til mannen og det synes jeg er trist..Man må ta tak sammen og vite om
        hva som inn og som går ut. Det er leveregel 1. Synes jeg da.

        Klem og kos deg masse..Har vært en tur på stikkefestival – og spist pizza etterpå 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg