Månedskort og månedslønn

 

 

Vi som har månedslønn tjener ikke noe på at februar er en dag lenger…Leverer ikke timelister! Så da i år når februar “plutselig” er 29 dager! Så vil man få den akkurat samme lønna…Sånn er det bare…Så da får vi bare stå i det! Annerledes hvis man teller timer og leverer inn et antall på det. Hvis det er slik man har har det i kontrakten sin. Jeg har jo drevet med lønn før så det kan jeg! 😜 Månedslønn er fast lønn pr. måned! Vel vel…Så da jobber man gratis en dag for arbeidsgiveren..Litt å tenke på! 🥰 Så den 29. februar behøver man ikke ha dårlig samvittighet hvis man tar en liten pause ekstra tenker jeg…Vi jobber jo gratis…

 

🌸

 

Tro det eller ei, men i vinter kjøpte jeg månedskort på bussen..Det var sånn skikkelig is og holke så tenkte det var kjekt å ha på lur..For da slipper man å kjøpe billett pr tur, men kan reise så mye man vil innen en viss periode innen en kommune eller som her! Fredrikstad og Sarpsborg…Fikk jo ikke brukt det, for et par dager etter jeg hadde kjøpt dette månedskortet, så brant bussene..Det var tilbud, kosta 100.- så derfor slo jeg til…Men hjelper ikke å ha månedskort på bussen hvis det ikke går noen buss! Ganske logisk..Så jeg søkte om å få tilbake den hundrelappen…rett skal være rett! Pengene har ikke kommet inn på konto enda…

 

Bare noen tanker når vi snart runder av februar! 

 

En måned er en måned! Om den er 28 dager, 29 dager, 30 dager eller 31 dager! 

 

Men når 🌿mai🌿 kommer – skulle jeg ønske den var dobbel! Mai går så fort og det er den fineste måneden jeg vet om 🌿

18 kommentarer
      1. Så fint.
        Jeg elsker jo hage og alt det der og da er mai så fin måned å være ute og styre og stelle og jeg skulle ønske den varte lenge og ble dobbel…For i mai da koser jeg meg veldig.

    1. Bra filosofert🙋🏼‍♀️ Skuddårsdag i morra, ja, og jeg har allerede laget et innlegg om det som skal publiseres torsdag morgen😀 Og jammen så gleder vi oss stort til mai. Klarer nesten ikke å huske hvor fint det er da. Blitt så vant til denne vinter’n☺️

      1. Rart med 29. februar..Egentlig pussig…Så får se hva du kommer med på innlegget ditt.
        For du er flink med fakta…
        Mai er en slik nydelig måned.

    2. Jeg syntes alltid det var urimelig de nettene jeg arbeidet når klokka ble stilt tilbake. Vakta mi ble jo en time lengre. Den timen ble aldri regnet med i turnus-regnskapet. De sa det jevnet seg ut ved at man jo noen ganger arbeidet den natta som klokka ble stilt frem. Det gjorde muligens det, men jeg har en følelse av at jeg arbeidet flest av de lange vaktene….

    3. Ja en månedslønn er en månedslønn…. Sånn er det med den saken 🙂
      Mai er flott måned ja, helt klart! Gleder meg – selv om dagene nå også er flotte – når man ser våren komme snikende 🙂 klems
      (og forresten…. håper den hundrelappen kommer tikkende inn!)

      1. Våren kommer litt og litt..Så deilig..
        Bare til å glede seg..Og mai er så nydelig…Den måneden har lissom alt i seg og går så altfor fort..
        Ja, til dobbel mai…
        Ja, jeg venter i spenning på den hundrelappen 🙂

    4. Månedslønn er månedslønn – men da får man jo også full lønn f.eks. i mai med mange fridager, så…………! Og påskedager osv. Tror det jevner seg ut egentlig! Tror ikke du? Kjedelig når bussene brenner, hva er oddsen lissom – spent på hvor lang tid det tar før du får se de pengene! Rett skal være rett, det er helt klart! Mai er en flott måned – selvom jeg alltid er innmari stressa av alle fridagene – masse frister og årsoppgjør som må bli ferdig vet du! Hihi… jeg er rar! God klem <3

      1. Hehe, det går vel i hop…litt manko på andre måneder…Sånn ca 20, 21 dager i måneden..
        Den hundelappen skal jeg ikke gi meg på..Vi kan kjøpe nytt månedskort til 100.- Det er tilbudet.
        Men nå trenger jeg det ikke, jeg går..Men når det var hålke og is var det kjekt med en buss!
        Det går fremdeles ikke buss over alt heller..De brente bussene er ikke tilbake..Men har kommet noen gule
        busser fra Sverige..Som de må sette norske skilt på og det er et annet regelverk..Så ting tar tid..
        Men samferdselsministeren lagde noen hastevedtak..han er jo fra Fredrikstad..Klemmer…🤗
        Du får prøve å nyte mai selv om jeg vet det er masse masse å gjøre..

        1. Hihi, ja det gjør vel det….! Nei, nå kan du jo gå – heldigvis for det! så mye styr for å kunne sette busser i trafikk, da! Norge altså…. 🙂 klemmer til deg

          1. Mye styr og de svenske bussene må gjennom skikkelige EU-kontroller. For de må være sikre.
            Så fremdeles mange ruter som ikke går..Det gikk noen flere busser i vinterferien. For da var det skoleferie
            og busser til overs…Nå trenger jeg ikke månedskort, tar jeg buss en dag nå så betaler jeg pr. tur.
            Men når alt er oppe å gå – vet vel ingen. Klemmer..

    5. Nettavisen nevnte at dere jobber gratis i dag, er jo ikke sånn det skal være.Penger brukt på månedskort på buss må da snart komme inn på konto. Var det elektriske busser?
      Klem til deg.

      1. God ettermiddag..Kanskje Nettavisen fikk tips fra min blogg. Jeg skrev jo dette i går
        og de langt ut på dagen i dag..Helt ærlig så synes jeg arbeidsgiver kan gi ansatte kompensasjon
        for dette. Vi jobber gratis for ca. 2000.- denne dagen. Hvis man har 250.- i timelønn og ganger
        opp med 7,5 time som er en normal arbeidsdag. Penger det!
        Bussene gikk på naturgass, veldig brennbart. Farlig.
        Så får se da om det kommer noen kroner inn. Hele Fredrikstad og Sarpsborg har vel også søkt..
        Det ble stor krise da bussene brant vet du. Og folk måtte ta taxi og folk har store utlegg på taxi!
        De har krav på å få tilbake pengene. Min hundrelapp er jo en dråpe i havet.
        God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg