Mandagskaffekoppen ☕️

 

God mandag, herfra mandagskaffekoppen ☕️ Forrige kaffekopp kan du lese om her 

 

I dag dro jeg til et senter som heter Østfoldhallen, det ligger midt mellom Fredrikstad og Sarpsborg. Stedet jeg besøkte var Cafe Royal. 

 

I dag ble det også rekesmørbrød, ja jeg vet..Jeg er glad i det! Dere husker kanskje det fra Egon, det var nydelig, det ville jeg nesten gi 5+ Dette her var midt på treet..Lakereker, majones, salat, sitron og tomat, og en loffeskive. Ingen høydare, en treer. Jeg ønsker jo helst ferske reker, og det fikk jeg på Egon. Kaffen var svart – helt grei – nykokt! 

 

Dette stedet pleier å være helt stappa fullt av pensjonister, i dag – jeg vil tro det er hålka som har skyld i det. Folk tør ikke gå ut og det skjønner jeg godt! Hele parkeringsplassen var tykk is med store riller i. Strødd var det, men likevel – ikke trygt nok! Så var nok mange eldre som lot det sosiale være sosialt og ble hjemme! Det går heller ingen busser nå, en hel haug busser har brent og alle ledige busser blir brukt til skolebusser. Alle andre ruter er stoppet. Det forskes på bussbrannene, men ikke hørt noe mer hva som har skjedd egentlig! 

 

 

12 kommentarer
      1. Reker er godt, men ferske er best ja 🙂 ca 10 dager siden så brant 8 -10 busser opp.
        Bussene gikk på naturgass. Det forskes på dette. Så nå er det ikke nok busser til å dekke behovet her
        nede og alle busser må brukes til skolebruk.

    1. Koselig å dra avsted for å ta mandagskaffekoppen! Rekesmørbrødet ser ok ut, men ferske reker er jo klaaaart best! Ekkelt med sånne branner…. får håpe de finner ut noe da! 🙂 klemmer

      1. Ikke sant, veldig rart at så mange busser brant på en gang. Så alle
        gassbusser er satt vekk og det er ikke busser igjen. Rutebusser må vike for skolebarn.
        Folk kommer ikke på jobb..og denne hålka også da.
        Smørbrødet var greit, kaffen grei..Men ikke sånn…..at man falt i staver – hehe..
        Klemmer…<3 Godt å nyte mandagen slik…Ferske reker er det aller beste som er.

      1. Ja, deilig lunsj dette.
        De har parkert ALLE gassbusser etter dette i Fredrikstad og Sarpsborg.
        De har fått tak i noen dieseldrevne busser, men det monner lite. I Oslo har
        det også vært brann i gassbusser. Men de kjører fortsatt med de gassbussene som ikke
        var skadde etter brannen. Her ble alle fjernet..Så da må alle rutebusser vike og alt av andre busser
        i Sarpsborg og Fredrikstad blir brukt til skolebuss. Jeg hadde akkurat kjøpt med månedskort til
        buss nå på grunn av hålke..Men det gikk jo dårlig. For gå så langt på denne hålka makter jeg ikke.
        Men bilen er kjørbar igjen..Så går bra for meg, men folk sliter..De kommer jo ikke på jobb! Man kan ta taxi
        men det er laaang ventid..

    2. Hadde reker og hvitvin på lørdagskvelden, himmelsk godt. Ser at rekene du fikk på kafeen har ligget i lake. Men det var nå godt måltid sammen med kaffekoppen. Her har ikke den verste vinden tatt noe tak, og jeg frykta for drivhuset. Det står enda. Det er vind og sludd ute, og så får vi se i morgen hvordan det blir. Klem herfra.🥰

      1. Uff ja, for et uvær dere har. Skal si jeg tenkte på dere når jeg så Dagsrevyen. Helt forferdelig..
        Får håpe det roer seg og at drivhuset holder. For det liker gubben seg har jeg skjønt. Og drivhus er jo dyrt så man vil ikke at slikt skal bli ødelagt. Lake ja, liker best ferske Hvalerreker jeg..Det er snadder.
        Mange gode tanker inn i kveldene til dere. Håper dere får sove..
        Klemmer herfra meg min venn ❤️

    3. Jeg elsker også rekesmørbrød, men det må være «ordentlige» reker, ikke sånne små fra lake. Helt enig. Og jeg velger også ofte rekesmørbrød når jeg spiser lunsj ute. Ikke det at jeg spiser så ofte ute som deg, men det skjer. Og jeg har til og med blogga om et par-tre slike måltider jeg også🙋🏼‍♀️

      1. Det bør helst være ferske reker ja. Det er det som er
        reker for meg.
        Men Egon var bedre. Men enkelt smørbrød å spise med vanlig loff.
        Mange eldre på dette stedet og de liker nok loff bedre enn surdeigsbrød og aioli.
        Så skjønner denne kafeterian jeg. Men tar nok ikke reker der neste gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg