mai – føle – lukte -nyte – smake

 

God tirsdag. Nå er det allerede 4. mai. En fantastisk fin måned som flyr unna i et rasende tempo..De dagene i mai er så vakre! Alt våkner til liv igjen. Det er noe jeg elsker altså! Bildene her er et tre jeg fant nede i skauen. Kanskje noe har blitt med noe fugler – kanskje en kirsebærstein. Jeg aner ikke hva det er – men blomstene er vakre! 

 

 

Vi som går tur hver eneste dag ser jo slike forandringer i naturen! Fra dag til dag..Akkurat i dag er det skikkelig kjølig ute. Skal gå meg en tur etterpå. Men da må lue og tykk genser på! Mai er lunefull – vi vet ikke akkurat hvor vi har denne måneden. Vi drømmer om å trippe litt barbeint i skoa og frem lettere klær igjen! Hos meg så henger alle vinterjakkene fremme enda! Det er mai på kalender – men lufta er kjølig…

 

VÅKN OPP MED ET SMIL OG JAG ETTER LIVET….

LEV DET, NYT DET, SMAK DET, LUKT DET, FØL DET.

14 kommentarer
    1. En forkjølelse i disse dager, setter en jo brått i koronakarantene på ubestemt tid, så man må vokte seg vel for å ta sommeren på forskudd, for å si det sånn 😉

    2. Kjempefine bilder du har tatt. Nydelige vårmotiver 😊 Jeg er enig i at mai måned er en kjempenydelig måned ❤😊

      Det er kjølig vårluft her også, og det er bare å kle seg godt. Vil ikke ha noen forkjølelse nå nei.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Mai er nydelig. Alt som våkner til nytt liv.
      Men det er kaldt ja, så det gjelder å kle deg godt fortsatt. Nydelige bilder.

    4. Vakkert var det, hvor det enn kommer fra. Nordavinden dominerer her også. Sloss med løv og rive mellom vindrosser idag. 🤗 nyt kvelden

      1. Nordavinden drar skikkelig…Connie tenker at det er kirsebær og blomstene er så nydelige..
        Ikke fått jobbet i hagen i dag jeg. For kaldt! 🙂 nyt kvelden…

    5. å ja dette er nok et kirsebærtre ,nydelig vakker :=) kald mai mener jeg gir fulle løder med for til dyrene for gresset vokser sakte men mer tett og kompakt :=) i dag kjører dei skit ut på jordene hos oss.
      Vi hadde minusgraderda jeg stod opp og mannen måtte skrape bilruta før han kjørte på jobb ,men straks sola kom ble det deilig og varmt så jeg trengte ikke mye klede på da

      1. Tusen takk – og ja veldig vakker! Så fin historie. Det blir en bra høst med gress skjønner jeg.
        Bra sola kom da selv etter en kald morgen med is. Lunt og godt i fjella hos dere når sola skinner!

    6. Ligner moreller. Vi har et sånt vilt tre inne på skogen og det har de herligste gule moreller om en stund. Vakkert når de blomstrer. Nyt dagen! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg