Må bare vente

 

God lørdag fra Sollivblogg! 🌸 

 

Ute her på Kråkerøy i skrivende stund så ligger gradestokken på 22/23 grader…og de er blåååååååå som himmelen! 

 

Jeg må ut, jeg må gå til butikken i dag..Har ikke handlet på en uke..Jeg spiser meg ut av kjøleskapet, men føler at det er ting jeg trenger i hus..Slik som kaffe og melk blant annet! Og frukt, man får litt metthetsfølelse av frukt og det smaker godt! Men skal prøve å vente til det blir noen gradere mildere. Stor forskjell på 16/17 grader og 22/23! Men jeg er glad jeg ikke skulle på jobb i dag for å si det sånn..Stå opp før 0530 og fyke ut i kulda..Inne er det varmt og deilig! Stor forskjell på det å jobbe og det å ha fri! Det er i slike dager jeg gleder meg til å bli pensjonist..Man må ikke noe, man tar dagen som den kommer! Det kan man ikke gjøre når man har en jobb, for gjør man det så har man kanskje ikke noen jobb…….Sånn er jo livet.

 

Penger inn på konto trenger vel de fleste. Penger til husleien, lån, regninger og mat og litt igjen til kos! Snart på tide og gå inn og vaske inne i nettbanken og se om det er noe man kan og bør kvitte seg med regninger der! Jeg tok en skikkelig vask januar 2023 og har egentlig ikke gått inn i nye avtaler..Men skal følge med av hva som kommer inn av regninger i januar! Bilen suger, jeg bruker den lite! Og den begynner å dra på åra, så er nok ikke noe å få inn på et salg der! Hytte har jeg ikke, og jeg er i tvil om jeg noen gang får meg en hytte! Det er jo ikke noe jeg trenger da, men det har alltid vært et mål at når jeg blir pensjonist så skal dra på hytta! 🛖Haha..Men det er ute i det blå……….føler jeg! 

 

Litt av dagens tanker her jeg venter på å kle på meg og trave til butikken! Det blir en flott dag sol og blå himmel! 🦋

 

Men tenk dere – det er ca 3 måneder til Linerla dukker opp – skal si jeg gleder meg stort!

 

Kos deg med lørdagen da!

13 kommentarer
    1. det er kaldt hos dere ja brrr ,her stopper det på 11- men ligger oftest på 10- og det er kaldt nok,jeg skal ut og gå i dag også,har som mål å bli flinkere til å gå hver dag :=)),jeg har 2 fulle fryseboks så jeg hadde fint klart meg i noen måneder uten å gå på butikken ,eneste jeg hadde manglet var ferske grønnsaker ,frukt og melk ,men kjøper en laktosefri melk ,fløte og rømme så har det flere måneders holdbarhet og det har jo jeg alltid i kjøleskapet :=)er det mange år til du kan pensjonere deg ?

      1. Veldig kaldt og ut må man så da kan jeg likegodt legge turen til byen og butikken..
        Så da tar jeg med sekk. Og handler litt. Jeg har jo bare handlet med sekk siden lenge før jul..
        Har ikke brukt bilen..alt til hjemmet og julen her har jeg båret på ryggen i 4 kilometer..
        Så da har jeg ikke fått handlet noe lager av melk og frukten jeg kjøpte før jul er spist opp.
        Kaffe har jeg bestilt på nettet. Men pakka kom ikke før helgen. Da posten ikke leverer hver dag. Kjedelig.
        Jeg blir 61 til sommeren og vi kan gå av med AFP 62 år. Så det er en flott mulighet.

    2. Her innover i landet er det bitende kaldt, og idag har jeg bare vært ute og gitt solsikkefrø til fuglene. 🥶 Iflg. yr skal det snu om og bli varmegrader❗på torsdag. Skjønner ikke helt hvordan det skal kunne skje, men kjenner jeg gleder meg til mildere vær! 😀 Håper butikkturen din gikk greit! Ha en fin lørdagskveld! 🤗

      1. Tusen takk, butikk-turen var kald og grei den..en appelsin hadde trillet ut av sekken på veien hjem..
        Men sånn kan skje når man handler full sekk og klatrer over brøytekanter osv..
        Det skal bli litt mildere til uka her, men fortsatt kuldegrader. Det er skikkelig vinter og man må
        kle seg. Ungene bor jo i Oslo – der er det skikkelig kaldt. Men de har gode klær og fikk Janus til jul – det varmer bra..
        Kos deg masse med kvelden..

    3. Vært kaldt her, men i dag snør det. Det er mer sludd. Tenker jeg må ut i morgen og få unna på terrassen om det blir mye. Det kommer regn/sludd. Skulle på butikken i dag men det ramla inn besøk. Har mat i frysa og litt grønnsaker. Blir å handle på mandag isteden.Kan ikke gå 3 mil en vei. Vel langt. Klem til deg.

      1. Herlig, 3 mil en vei er langt..Herfra Fredrikstad til Moss det. Avstander hos dere.
        Handle kan du gjøre til uka, koselig med besøk da..
        Her fortsetter kulda…Men det er januar og slettes ikke uvanlig med kulde..Var alltid det tidligere i januar synes jeg.
        Men nå har det jo vært milde vintere en stund..Kommer og går…
        God klem og natta herfra <3

    4. Brrr… nesten like kaldt hos deg som hos meg…..! Grisekaldt…. var minus 25 her da jeg gikk ut kvart over ni…..! Håper du har fått handla det du trengte – jeg syns det er så tungt å tenke på penger og at de fyyyyyker ut så fort……..! Tar lure grep, og gjør det beste utav det! Klemmer kommer her <3

      1. Tusen takk, i dag var en kald dag. Turen gikk fint, så klart kaldt, men ikke så galt. Man er jo kledd godt.
        Og jeg er vant til å være ute lenge. Mista en appelsin underveis..Datt ut av sekken..Kjedelig.
        Fikk handa litt av hvert og fylte opp litt i kjøleskapet. Man må tenke veldig hva man skal ha når man skal bære maten
        på ryggen i 4 kilometer..Så brukte god tid på butikken..
        Natta herfra…Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg