Lykken kommer

 

Lykken kommer!

 

God torsdag folkens… Gjennom dører og vinduer…Det er del ting som spiller inn vil jeg tro! Kanskje er de fleste mest lykkelige på helgen. Da kan man styre seg selv, sove litt lenger. Nyte livet med familien og finne på noe hyggelig som igjen gir lykke 💜 Men så har det mye å si hvordan jobb man har og hvordan man blir utnyttet og får brukt kunnskapene sine riktig og om man har riktig lønn for riktig jobb! Trives man på jobb og alt det der så blir man nok lykkelig i ukedagene også, og må ikke vente helt til helgen for å finne lykken..Det er ikke så enkelt som så…Lykke = FRI.. 🥰

 

Lykke i helgen spiller jo også inn, hvordan man bor eller om man er ensom hjemme..Og om får dekket de vanlige behovene..Mat og varme og rene klær og en seng. Penger til overs..Man må ha en grunnmur i livet for i det hele tatt å finne den berømmelige lykken. I hver fall over lengre perioder..korte episoder tror jeg alle føler innimellom..

 

Jeg hører jo dårlig, det gir ingen lykke å ha dårlig hørsel. Man mister mye sosialt. Kan ikke det, orker ikke det, får ikke med seg noe…Jeg mister mye sosialt liv, jeg har sikkert mistet mye økonomisk (man blir ikke fet av trygd) også, å kunne hoppe av og bytte jobber, ta etterutdannelse osv..Det stopper seg litt selv, når man ikke hører så godt. Politikk – Prat rundt et bord…går ikke..osv osv..

 

Skjønner dere, man blir ikke lykkelig av å høre dårlig..Men man må finne sin egen vei på en måte. Bli lykkelig på andre måter! Snu det på hodet…La det positive spise opp det negative..🧡 Da kan man jakte på lykken! Og kanskje blir den enda dypere, hvem vet…Sol og blå himmel og skog og natur..Jeg bruker mine andre sanser så godt jeg kan..💚

 

 

 

Her en kveld ble jeg lykkelig over en ny Sudokubok, da jeg la meg på kvelden så gledet jeg meg til neste dag, for jeg ville fortsette med et nytt brett! Mestring gir LYKKE! Og da hadde jeg hverken åpnet en dør eller et vindu 🧡💛

10 kommentarer
    1. Det er godt å kunne føle lykke! Selv er jeg nok lykkelig stort sett hele tida, men har noen sånne vonde følelser innimellom! Jeg tror nok også at det er viktig å snu til positive ting – da kommer den gode lykken! 🙂

      1. God kveld min venn…Viktig å sette en standard på sin egen lykke og ikke leve seg inn i andres liv og
        tenke for mye…Bare være til er bra tenker jeg. God klem <3

    2. Det er det som er viktig å gjøre det man har til at lykken kommer. Ihvertfall at vi kan kjenne glede og føle at livet er bra…også på tross av. Ikke alltid så enkelt på grunn av..
      Fint innlegg! 🙂❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg