Lykken er: – vær

1.

God tirsdag dere…

 

Det var helt greit å gå til jobben i dag. Kom meg opp og travet av gårde slik at jeg rakk ferja! Kaldt var det, men var ikke så ille egentlig..

 

Hjemover, 7 kuldegrader og de føles som 21 i følge YR og ja…Skikkelig sur vind. Hadde jeg stoppet opp så hadde jeg fryst fast til bakken..Hjemme litt før 17:00 og varmet opp rester fra en eller annen middag i jula..Vi har hatt så og si poteter og saus hver dag + kjøtt/fisk/kalkun..Unntaket en dag var hjemmelaget pizza, der ble det noen få biter til neste dag og borte ble dem, pizzastykkene! Noen rester har vi spist til lunsj..Har hele tiden ryddet i skapet underveis..Man må prøve å spise den maten som har blitt handlet inn i heimen. 

 

 

2.

 

3.

 

 

4.

 

Vi snakker VÆR, 1. vintervær, 2. vårvær, 3. sommervær og 4. høstvær! Alle værtyper har sin sjarm egentlig..Vinter er også fin, men i dag var det veldig mye vær på en gang! Et skikkelig vintervær, husker noen snakket om masse rognebær og da blir det lite snø..Jeg har alltid hørt: Mye rognebær, mye snø!!!

 

Dag 2 i denne leken: FRODITH Dama finner på sprell…

 

Kos deg masse i vinterværet! 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Fire fine VÆR-bilder fra deg. Du snør vel nesten ned du også, slik som Barney og jeg😅 Men andre steder det er verre så klart. Klager ikke. Moro med snø når den ikke tar helt styringa😉

      1. Tusen takk, ble i grunn mye mer enn varslet…Så labbet bra i snøen her i dag når jeg skulle på jobb.
        Fint med snø, men kulde i tillegg..Lissom så mye.
        Men som du sier, andre steder sliter og det er helt skremmende hvor mye det detter ned!

    2. Ja alle typer vær har sin sjarm, og nå kan vi bare glede oss til 27 kuldegrader i helgen 😯😁 Deilig med kitt vår og sommerbilder også 🤩

      1. Tusen takk, ja er ikke så mye snø hos dere.
        Her ha det kommet mye mer enn varslet. I går lavet det ned..
        Måtte måke hele dagen.
        Det rognebær-sagnet virker ikke helt stabilt.

    3. Fine værbilder her – jeg likte best høstbildet (bombe, hihi)! Du er tøff – var kaldt å gå til jobb idag – og jeg har ikke noe i nærheten av så langt å gå som du! Det aller verste for meg var at det var så mye snø å vasse i – både til og fra jobb, ingen hadde måka akkurat den gangveien! God klem <3

      1. Tusen takk, høst er flott og gir oss mange fine motiver.
        Ikke måket overalt her heller og det var mye mer snø enn det som var varselet..
        Langt å gå i kulde og snø er det ja..Ble skikkelig frossen. For samme hvor fort jeg gikk
        så ble jeg ikke varm..Kald vind altså..God klem…<3

    4. Godt å bo i Norge med så variert vær gjennom året! Jeg har alltid hørt at mye rognebær gir lite snø, men nå er det visst motsatt! Jeg så en reprise av Praktisk info, hvor de tok opp temaet, og det er visst ikke hold i noe av det. Her snør det fortsatt, – håper det stopper snart! 😝, men da skal det visst bli kaldt 🥶

      1. Hallo..Nei, det rognebær-sagnet har jeg sluttet å tru på..Bare surr..
        Norge er variert og byr på med skikkelig vinter om dagen.
        Vi får holde ut, og kanskje bruke mer tid innendørs..:-)

    5. Vinter er fint selv om den lager plunder for mange nå om dagen. Johan Kaggestad skrev boka “Gå”, Den har jeg hjemme og er fint. Mulig du har lest den siden du bruker mye tid på gåing. Finner helt sikkert boka på biblioteket. Har gått 5-6 km i dag og tror det er nok, ca 15000 skritt tipper jeg. Tar en skitur i helga, herlig og gå på ski og nyte stillheten. Søndag stikker jeg innom Hellashytta og unner meg en vaffel og kakao. Har hatt mange fine timer i område rundt den hytta. Ha en fin kveld.

      1. Vinter nå ja Helge. Den boka har jeg ikke sett, men skal se etter. Høres bra ut. Skal titte på biblioteket.
        Gå er deilig..Kos deg på skitur og nyte stillhet og ro. Høres fortreffelig ut.
        Du har gått langt. Som du skriver senere, ja sikkert 10 kilometer. Fin kveld videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg