lue med oppskrift

 

I går var det full vinter her på Kråkerøy. Kaldt, men vakkert vær. Jeg ville bruke denne nye lua på turen. Den skulle jeg jo egentlig bare bruke i byen og på Oslo-turer. Men dere, vi reiser jo ikke så mye nå! Men tur blir det flere ganger om dagen. Og i går var en perfekt dag til dette bruk! Se oppskriften her: ribbestrikket lue i merino – oppskrift og jeg tok bilder til gåskolen, du finner den her: Gåskolen 3/2021 – den fineste vinterdagen så to fluer i en smekk! Så der fikk dere se lua på! Varm og god lue, det var mange minus her i går og jeg frøs ikke! Dobbel kant nede, gjør at den blir dobbel så varm! Så trenger du en lue, strikk i vei…Det er gøy!

 

Ønsker deg en fin søndag!

14 kommentarer
    1. Klart du må komme i gang å bruke lua. Ikke spare til Oslo åpner igjen 😀 Det kan ta vinter og vår for å si det sånn..ha-ha 😀 Fin var den i alle fall <3

    2. Så lekker lue! Kanskje en gang at jeg skal strikke en…. 🙂 men først ponchoen ferdig – og så har jeg lyst til å strikke en blå vest…. 🙂

      1. Tusen takk! Lett og strikke. Rett og vrang, rundt og rundt. Vest må du ha vettu, jeg strikker jo
        en rosa/rød! Moro med ting man lager selv. Klem..

    3. nei bruk den gode luen din du der du rusler i skog og merk ,jeg har kommet dit i livet att jeg synes besteklede ikke er noe en trenger ,iallefall ikke ytterkle ,en må bruke det når en trenger det

      1. Enig med deg. Bruke alt man har hele tida. Går ting i stykker så er det bare å lage seg noe nytt eller kjøpe noe nytt.
        Er slik med ting her hjemme også jeg. Bruke det man synes er fint selv om det er en tirsdag.
        Hver dag er en fest! 🙂

    4. Fin lue da. En sånn strikket jeg i mørk lilla da jeg var ungdom. Uten dusk den gangen, men den satt fint på hodet med vrang og rett husker jeg. Kos deg på mandagen. Du skal sikkert ut en tur i dag også. Jeg har allerede fått en trimtur med svigerdatteren. Fint og mildt. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, skikkelig god og varm og sitter godt på hodet. Det er viktig.
        Oppskriftene kommer tilbake igjen..Sånn går det! Tur har det blitt og blir en til før kvelden. Klemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg