Lørdagsgodteri…

 

Mer jeg tenker over det så mer enig blir jeg med meg selv!

 

Strøm og også ved har blitt vårt nye dop! Det er lørdag, skal vi gå ut og hente oss en (ved)pinne i kveld! Strømmen suger, siste regning jeg fikk var megadigerstor…velta egentlig hele budsjettet. Enda jeg har det kaldt, 17 -18 grader inne..Og i helga henter jeg meg en (ved)pinne! Jeg har på litt strøm på hverdagene, jeg er jo så mye ute og farter og vedovnen går jeg ikke fra med full fyr! Det er som å ha et bål i stua! Så blir i helgen jeg fyrer litt med ved, hvis jeg er hjemme.. Panelovnen står på litt lunk, 17 – 18 grader..når jeg er i huset..På natta er det skrudd ned. Jeg har gulvvarme også, men bruker jeg ikke nå, bare på badet.. Der er det deilig og varmt..tenker hver gang at jeg skal rigge meg til men en stol der inne og slappe av, for det er godt å kjenne på et varmt rom! Ikke synd på meg altså, men betale 20.000 – 30.000 i strøm i løpet av vinteren det gidder jeg ikke…Da blir det lite igjen til annet hygge! 

 

Så for meg har strøm, fyring – blitt lørdagsgodt…det er noen man koser seg med i helgen! Jeg er jo ikke mye hjemme allikevel og ikke noe vits i å ha mye varme på ellers i uka..

 

Nav-køene minker leste jeg, og matkøene øker…Det er bare to byer i landet det er økning og pågang på Nav. Det er i Fredrikstad og Tønsberg! Journalisten som skrev stykket konkluderte at det er mindre flaut å stå i en matkø enn å tigge penger hos Nav..Triste greier….

 

Ved og strøm er det nye lørsdagsgodteriet….I helga skal man jo kose seg…

22 kommentarer
    1. Uffda, ja det er dyrt å holde huset varmt. Men jeg orker ikke fryse heller. Vi har ikke vedovn, så den kosen får jeg ikke. Jeg fryser jo hele året, så dette er ikke gøy. Men vi har skrudd ned på varmen her også, og jeg bruker litt tykker klær inne. I dag bakte jeg litt og da ble det jammen varmt både av jobben og av stekeovne. Nyt dagen uansett, jeg har sett noen snøfnugg i lufta. Nå kommer vinteren. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, det koster å ha store hus nå…Men sånn er det..Må bare tenke litt ekstra og jeg fyrer med ved når jeg er hjemme.
        Klær har jeg massevis av på! Lenge siden jeg har gått med t-shirt her inne. Så varmt har jeg det sjelden..
        Ikke gøy, men man må bare komme seg gjennom denne vinteren også!Fryser ikke så ofte når jeg er ute, men
        kan synes det er litt kjølig når jeg setter meg ned her inne.. 🙂
        Og er jo på jobb, men faktisk litt kjølig der også..så må bare kle meg.Klem..

    2. Ved må man ha i hus, men det er også blitt dyrt. Vi har ennå mye igjen. Strøm har vi fastpris. Har også varmepumpe.
      Hadde middagsgjester i går på lutefisk middag. Trivelig kveld. Ha en fin søndag.

      1. Ved har jeg, men fyrer når jeg vet jeg skal ut igjen…Og det skjer jo ofte…
        Så koselig kveld hos dere da, lutefisk er så godt..Mmm…
        Varmepumpe har ikke jeg, har lissom klart meg med gulvvarme og panelovner…men nå koster det flesk!
        Klem…

    3. Ved har jeg heldigvis.
      Det at det er mindre pinlig å stå i matkø enn å vrenge sjela si på NAV burde være et tankekors for de fleste.
      Men jeg skjønner folk godt.
      Jobber med en interpellasjon om sosialhjelp nå. Skal spørre om hvorfor sosialhjelpsatsene ikke har økt i tråd med prisveksten.
      Det er flere som kommer til å trenge hjelp, og da må vi sørge for at den hjelpen gjør så folk har råd til å spise hver dag.
      Har hørt at dagens satser er nok til at man kan bli skikkelig mett hver 10. dag….

      1. Ikke sant, at det er lettere å stå i matkø enn tigge hos Nav er virkelig skremmende for Nav-systemet synes jeg.
        De burde skjerpe seg veldig…
        Både Fredrikstad og Tønsberg har mange narkomane så de trenger heller penger til sprøyter enn mat,,,så derfor
        er det fortsatt økning på Nav i disse byene..konkluderer jeg Solliv..
        ..
        Trist at folk og unger ikke kan spise seg mette og det igjen gir jo dårlig helse, hvis
        man skal bli mett på usunne varer som ofte er billigere enn sunne…Det er så fryktelig mye å tenke på altså..
        Folk trenger hjelp nå!!!

    4. strømmen har ikke vært så dyr for oss ennå. Har på panelovner. Og at ikke blitt mer enn 1200 ca hver regning. Det tåler vår økonomi i alle fall. 😊 Jeg orker ikke fryse. Viktigere for meg å kose meg i eget hjem enn å gjøre andre ting hvis jeg må velge.

      1. Kjedelig å fryse, men jeg kan ikke fyre med ved hele døgnet.
        Regninga jeg fikk her om dagen, var det største strømregninga jeg har fått i hele mitt liv!!!

    5. Tenk at det skulle bli sånn!😨
      Vi får nå et par dager der vi får kjenne på hvordan dere har det hver eneste dag.😱
      Heldigvis har vi rikelig med ved fra egen skog. Vedprisen er jo helt hinsides!!
      Nyt godbiten!🤗🤩

      1. Tusen takk, ja leste i avisa at det blir høy pris nord noen dager.
        Ikke sant, hvem skulle tro at strømmen kom opp i 10.000 hver måned!!!

    6. dette hørtes trasigt ut ,og vi snakker Norge ,hva skjer med landet vårt ,jeg bare spør ,nesten så en luurer på om rike Norge snart er fattige Norge ,triste greier ,meánge som kommer til å fryse i vinter om det er slike regninger folk får ,nå er det ikke ille hos oss ennå ,dyrt i morgen ,men da bruker jeg lite strøm i morgen og ved har vi ,må lage ennå mer til neste vinter tenker eg ,du skulle hatt varmepumpe du ,da halverer du strømforbruket ditt og du slipper å fryse

      1. Ved har jeg også, men er sjelden hjemme i flere timer av gangen. Så får aldri tent opp før jeg fyker
        ut den døra igjen..
        Men strøm er dyrt nå, regninger på 10.000 hver måned i strøm er mye penger vet du..
        Strømstøtte er ikke nok, den utgjør ca. 500.- pr. måned..
        Norge har blitt et dårlig land å bo i for oss som tjener 300 000 – 400 000 i året og er alene …
        Trygdeutbetalinger står ikke i takt med de høye prisene og skatten er for høy, skulle vært større skattelette…

    7. Ja, det er problem overalt at prisene har gått opp på alle ting.
      Jeg skal kose meg med ved ovn når jeg kommer tilbake til Norge;)
      God mandag til deg for det er mandag her nå på Filippinene.

    8. Jeg bruker bare panelovner til å varme opp leiligheten, og hittil har ikke regningen vært så avskrekkende. Nå i november derimot har jeg satt de på høyere, så da får vi se hva det blir når regningen kommer om noen uker. Jeg har ikke på ovnen på kjøkkenet, og på kontoret bare når jeg sitter der å jobber. I stua og soverommet mitt derimot står det på, og der får varmen sirkulere rundt. Håper du får en fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg har stort hus vet du… Det drar strøm.. Selv om jeg ikke har på så mye varme og jeg dusjer hver dag.. Varm dusj er kostbart..
        Kjedelig med digre regninger.. 🙄 Klem og fin dag..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg