Loppisskjørt og lykke og sånn der

God morgen..

Ute er det tåke!

I mitt hode er det lykke. Det man liker å gjøre blir man også lykkelig av. Da er det lurt å gjøre masse av det! Jeg liker å strikke. Men blir ikke lykkelig av selve  strikkinga. Så moro er det ikke. Men jeg blir lykkelig av å lage noe kreativt. Det gir meg lykke. Det å tenke oppe i hodet og få det på plass i et eller annet. Slik som et strikketøy. Her er virkelig ingen oppskrift. Men tror det blir kult. Skal snart sy det i sammen og hekle på det og sette på frynser. Sammensurr av alt. Og det er det jo på loppis. Derfor har dette skjørtet fått navnet loppisskjørt.

Vi blir rett og slett lykkelige av ting vi liker eller mestrer. Jeg elsker å bade. Bader hver dag hele sommeren gjennom. Da er jeg lykkelig. Fordi jeg elsker å svømme og kjenne elementet vann over hele meg. En frihetsfølelse!

Jeg blir også lykkelig av å gå tur. Derfor går jeg masse hele tida. Nå er det fryktelig isete. Så har blitt bare en tur om dagen..Det er merkbart for lykkefølelsen øker litt i takt med det å sanse og være ute. Stoppe opp. Ta bilder. Lukte skog og sjø..Se fugler. Og snart er det naturen som våkner opp og da er det enda mer vakkert å se.

Jeg blir ikke lykkelig sammen med en hel flokk mennesker. Men jeg kan bli lykkelig å lese en god bok som jeg har sett frem til å lese…drømme meg bort. Men jeg orker ikke lese hele tida. Da forsvinner lykkefølelsen litt.

Nå som jeg er eldre blir jeg mer og mer lykkelig av å ha fri fra jobb. Det å ha mer tid til å gjøre det du blir lykkelig av. Det blir en god sirkel dette.  LYKKE ❤️

Finner du lykken? Eller stresser du med å lete etter lykken….

#loppisskjørt #lykke #blogg  #natur

16 kommentarer
    1. Jeg LETER ikke. Den er her, i de små tingene. Det er lykke for meg. Gå tur. Treffe venner. Hekle, blogge, strikke. Skal kjøpe garn i dag jeg 🙂 Kos deg i dag, blir spennende å se skjørtet ferdig 🙂

    2. For et herlig morgen innlegg. Sånt blir jeg glad av 🙂 Jeg leter ikke etter lykken, den er der over å være frisk og få lov til å være engasjert og delta på det man har lyst til 🙂 Tusen takk for deling av lykkefølelsen 😀 Jeg skulle gjerne vært flinkere til å svømme 🙂 Men det kan jeg sikker få gjort noe med, en eller annen dag,, 😀 Ha en lykkelig lørdagi loppisskjørt 😀

      1. Herlig… Lykke dette. Engasjement skaper lykke.. 😀Svømme er fin trim også… Ha en suveren dag… Bra jeg kunne bidra med litt lykke i dag…

    3. jeg tror vi er litt like sånn,det er dei små tingene i livet som gir lykke,men det må være litt variasjon ,1 element året gjennom kunne en fort blitt lei av,blir spennende å se skjørtet helt ferdigt

    4. Som de to andre som har kommentert, så leter jeg heller ikke etter lykke 😊 Den kommer helt av seg selv, når jeg våkner om morgenen og kjenner at kroppen er godlune, når jeg kan strikke og hekle, være med venner, hører på favorittmusikken mm En annen ting som også gjør meg lykkelig, er når det jeg kan åpne balkongdøra og sette meg ut på balkongen tidlig om morgenen med kaffekoppen å høre fuglene kvitre utenfor 😍 Det skal bli gøy å se det ferdige skjørtet, ha en strålende lørdag.

      1. Tusen takk… Enig. Det å sette seg ut er så fint.. Kaffe og sol og fuglekvitter.. Jeg hører ikke alle fugler jeg.. Men noen.. 🌷🌻Lykke er det vi liker og trives med. Og også det å vente på noe.. Se frem i mot 🌷ha en super dag..
        Men du jeg ser ikke dine innlegg på forsiden av blogg lenger… Du må sjekke ut det..

    5. Å holde på med noe man koser seg med er lykke ja 🙂 Jeg finner også mest lykke i rolige omgivelser …og bading som deg :)) Vårlige og fine farger på skjørtet 🙂 Lørdagsklem <3

      1. Tusen takk. Ja må glemme tid og sted og bare leve 😀jeg kan godt se folk jeg. Men ikke sånn inne hos noen. Mange på en gang.. Men kan fint møte opp der det er mye folk.. Men ikke prate med dem.. Bare se livet.. 😀

    6. Du, å strikke er skikkelig godt for sjela, dette å se resultatene så fort. Vi strikker i vei, og vips! så er det noe nyttig og fint 🙂 og det skjørtet ditt ser ut til å bli et lykkeplagg 😀
      Og det er litt meditativt også, synes jeg, og avslappende. Å strikke altså.
      Jeg finner ikke lykken, og jeg leter ikke etter den – den kommer i øyeblikk, noen ganger plutselig og andre ganger mykt og smygende. Jeg kan føle lykke over mange fine ting, småting – som f.eks et smil fra en fremmed på butikken, å se en fin blomst, og lyden av regn. Mange slike små, fine ting 🙂
      God lørdagskveld <3

      1. Tusen takk.. Riktig som du sier. Det og da.. Kan ikke planlegge så mye. Da kommer kanskje ikke den følelsen. Den er der og da må man gripe tak i den og nyte øyeblikket eller stunden… Herlig.. 💞Kos deg masse med kvelden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg