Livets landevei

 

Landeveier er det mange av her på Kråkerøy! Og det er det beste med å bo her synes jeg..Tusle rundt, stille og rolig på livets landevei! Teksten nedenfor her fant jeg på nettet!

 

Langbein: Trenger du en break fra dagliglivet?
Vil du vekk fra stressende ståhei
Hvis du føler deg som du er i bur
så grip en venn og kjør en tur
i bilen på livets landevei
Kom an, Maxi! (ler)

Max: Jeg vil heller sitte igjen på skolen
Jeg vil heller spise snål postei
Du kjører som en gammal flopp
D’er like før jeg kaster opp
Direkte på livets landevei

Langbein: Vi tar det som det kommer, for nå er vi på vei
Vårt gamle kart er enkelt å forstå
Max: Roxanne, du må’kke glemme, jeg kommer hjem til deg
Sannsynligvis i gips fra topp til tå

Langbein: Vi skal ha det som i gamle dager
Max: Det er verre enn en diger kvise
Langbein: Som matroser på en stolt galei
Max: J’er så sint, jeg kan’ke styre meg
Langbein: For når vinden suser blir jeg rørt
Max: Og jeg fortviles utilslørt
Langbein og Max: av farten på livets landevei

Bondepike: Hei, din dust, er du på vei til Nashville?
Tauebilfyr: Kom deg vekk, før jeg må taue deg
Kjeltring: Jeg kommer gjerne sent nok frem
for jeg har runda 65
For jeg er på livets landeveg

Liten mann: Uken lang med hvile og bevertning
Fet dame: Ja!
Liten mann: og en lystig tur med koschli’ kjei
Max: Lystig, sa han!
Mikke Mus: Det er Californi-a for oss
Gammel dame: Hei, pell deg vekk, din dumme kloss
Nå eier jeg livets landevei

Langbein: Det er meg og lille Maxi, min pipstælkpioner
Nonner: Din partner er alltid god som gull, joho!
Max: Nå trenger jeg en taxi som tar en passasjer
til Beverly Hills 90210
Langbein: Tull!

Kor: Hele tiden venter eventyret
Nye skilt for veiens åsgårdsrei
Alle sorger gjør sin siste reis
Max: Det gjør jeg også underveis
Kor: Her ute i det blå, ser vi den røde tråd
Vi har det herlig på livets landevei

 

16 kommentarer
    1. Å så herlig altså! Langbein er toppen, hihihi…..! 🙂 jeg begynte å tenke på en sang som vi sang da vi var små: Du Solveig vil du ride – på livets landevei – med “Per” på din side – svar ja eller nei…..! 🙂

      1. Helt korrekt det, det stod mellom de to, men valget falt på Langbein! 🙂
        Langbein er topp og bra med litt fart og spenning vettu <3 klem…

    2. Landeveier har stor sjarm og det er fint å gå på grusveier.
      Langbein er en herlig fyr!🤩
      Nyt høstkvelden!🍂🍃

    3. Jeg elsker Disney og sluker alt som har med det, selv om jeg er godt voksen 😉 Har sett denne filmen og den er så bra. Her blir det tur ut av Oslo i helgen med kamera, og da blir det landeveien som gjelder på jakt etter høstbilder. Ha en fortsatt fin onsdag, klems 🤗

      1. Skikkelig film man blir glad av – hei og hopp lissom.
        Du får kose deg på en landevei i helgen med bilder og kamera…fin plan.
        Kos deg masse med kvelden! Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg