Livet

 

Torsdag og kveld!

 

Vente på ferja! Folk skal på jobb! Det er høstferie så det er ikke mange med ferja tidlig på morgenen! Det var en person og det var meg! 

 

Men det er livet! En stor del av det å leve er å komme seg på jobb! På en eller annen måte! Buss, tog, bil, ferje, trikk, gange, sykkel og kanskje fly hvis du pendler langt! Det å ha en inntekt til seg selv og andre, det er livet! Penger må vi ha!  Så da blir jo disse dagene på en måte livet! Fra soloppgang til solnedgang!  Man rekker ikke så mye annet enn jobb, mellom sol opp og sol ned på høsten når dagen er kort! Jeg dro av gårde i soloppgang, kom hjem etter x antall timer! Spiste et par skiver og dura ut og på slutten av turen møtte jeg solen på vei ned! Hadde det vært en sprakende solnedgang så hadde jeg tatt bilde, men der jeg gikk var det ikke det! Sola forsvant bak skogen og borte vekk ble ho! 🌅

 

Så dette er jo bonusen med å jobbe egentlig! Jeg må tidlig opp og ut! Har jeg fri, så er jeg ikke alltid ute og går litt over 0700! Jeg har ingen hund som må lufte seg….

 

 Og det gir meg mye for sansene! Fore sansene gjør meg lykkelig! 🩷 Inntrykk!

 

Hverdagslivet – mellom soloppgang og solnedgang! 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Vakkert!

      Det er noe eget med slike tidligere morgener når en går til jobb. Jeg likte det veldig godt den tiden jeg jobbet, for som du sier, jeg har heller ikke hund, og da blir det ikke tidlig opp og ut lenger 😉
      Ha en fin torsdagskveld. Klem <3

      1. Ikke sant, jeg er jo tidlig oppe hver dag, men sitter jo lenger med kaffekoppen og haster ikke med turen! Når jeg ikke skal på jobb!
        Det er noe med det å slappe av også! Men på denne tiden av året og man er på jobb tidlig så ser man mange flotte soloppganger! Sender over en klem eller to…❤️

    2. Det året jeg var gravid med Datteren jobbet jeg dagtid fra 8 til 16. Jeg assisterte på ultralyd-laben på sykehuset. (Gravde blir omplassert vekk fra arbeid direkte i rom med røntgenstråler). Det rommet hadde ikke vinduer. I desember og januar var det mørkt når jeg gikk på jobb, og mørkt når jeg gikk hjem, fem dager på rad. Det gjorde noe med meg. Jeg savnet virkelig dagslys.

      1. Ja…Man blir jo trist av å vase rundt i mørket! Høres ikke bra ut dette….
        Så mange timer uten dagslys! Det er så viktig for det indre og ytre synes jeg! Jeg sier det igjen – jeg er glad i det å være ute! Det gir meg så mye!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg