Livet på landet

 

Kråkerøy er på landet. Det er en øy utenfor Fredrikstad sentrum, så i dag har jeg bare susa her hjemme på landet. Fine høner fra turen min i dag! 

 

 

Bakte eplekake, tok en liten bit og resten går i fryseren..

 

 

Stekte et lass med krumkaker som jeg skal ha med i konfirmasjon i morgen! 

 

 

Roser ble kjøpt inn til helgen for å nyte! 

 

 

Til med laget med middag her hjemme, laks i terninger m/tilbehør og kokte poteter! Spiste middagen til Dagsrevyen, ikke så varmt her i dag..Så var ikke noe vits i å sitte ute! Plutselig blitt et annet drag i lufta nå, men sette på varme her inne – det tar nok en god stund til ja! 

 

Og ikke nok med så har jeg heklet en runde på bestemorsteppet mitt også! Så ble en skikkelig kosedag her hjemme på landet i dag, byliv bye bye….Godt å finne roen, ikke så ofte..Men når den kommer så er det deilig 🥰 Er man en rastløs sjel så er man det! 

 

Natta 🧡💛

18 kommentarer
      1. Dagen ble flott og fikk gjort det jeg hadde planer om.
        I dag er jeg spent. Min oppgave er å hente mamma og ha med henne med i min bil.
        Så er spent om hjememsykepleier greier å ha henne klar til det klokkeslettet
        de har fått beskjed om. Alt av klær henger klart! Men ligger hun i nattkjolen når jeg
        kommer ut er det tungt vettu…De må også legge frem tabletter for hele dagen! Så får vi se da om da gjør jobben sin..

    1. Det var en ordentlig kosedag 🥰 Hadde jeg bodd på landet, så ville jeg garantert ha hatt noen høner så hadde jeg ikke behøvd å kjøpe egg. Nå som høsten er her smaker eplekaken best syntes jeg. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Eplekake er godt når høsten banker på altså! Skal lage flere, så kjekt å ha utover høstdagene som kommer!
        Alltid ønsket meg høner jeg også! Det er stas, vi hadde det jo der jeg vokste opp! 🙂 Klem..

    2. Det er godt med slike dager hjemme også med stillhet rundt ørene. Det trengs også innimellom.🤗Vil tro de krumkakene fikk føtter å gå på i konfirmasjonen.🤩Nyt søndagskvelden!😊

      1. Tusen takk og kakene gikk med vettu, dette er festkaker som alle liker! 🙂
        Fred og ro er deilig, jeg liker jo det aller best! Fin mandag da 🙂

    3. koselig dag ,eplekaken frista ,mon tro om noen av eplene i min hage duger,har på følelsen att dei er fulle av mark i år .
      Laks smaker og håndarbeid er hyggelig ,fikk plutselig dyr strøm vi også i går ,og i dag men heldigvis ikke hele dagen ,så oppvaskmaskina blir sattt på etter kl 13 :=) varmovner har vi ikke på heller annet enn litt på badet,men kommer nok til å fyre litt i vedovnen i kveld

      1. Variasjon med den strømmen, heldigvis varmt og her i dag! Får håpe det fortsetter slik lenge…
        Eplene er ruskete i år, rognebærmøllen vet du…Men det er noen innimellom som er bra! Dessverre må jeg kaste mange!
        Så du får se litt over eplene dine! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg