livet mellom gåturene

 

God morgen. Ja, jeg har jo litt å pusle med jeg også. Sitter jo ikke bare her og drikker champagne. Selv om  det er godt. Men blir altfor sjelden. For store flasker, selv om det finnes noe musserende i noen små flasker også. Utover, kanskje jeg skal skrive litt om Champagne! Sprudle. Vi trenger jo alle noen lyspunkt. Ikke at alkohol er et lyspunkt. For det er det ikke. Har hatt mennesker med alkoholproblemer tett inn på livet mitt jeg. Så det kan jeg mye om. Hvordan alkoholen styrer livet! Nei for meg hygger jeg meg med et glass. Liker smaken, lukta og bobler! Men det er ikke hver måned det blir et glass! 🙂 

 

I dag har jeg time på sykehuset. På Kalnes. Utenfor Sarpsborg. Vi har ikke sykehus her i Fredrikstad lenger. Det er tråkig. Så da går det en del tid bare for å komme frem og tilbake. Så blir ikke jobb på meg i dag. Har jobbet 3 fulle dager denne uka. Jobber 60 % – så er innafor med min økt. Skulle jo hatt fri i dag. Men, synes ikke jeg kunne legge dette besøket på en arbeidsdag! For jeg kunne bestemme. Ringte jo selv og fikk time! Ble et strikke-bilde i dag. For det er en del av av livet det også. Pusle med noe småtteri – mellom gåturene. For det å gå tar en del tid. Så det er sagt. Men jeg får masse energi av det. Det gjelder å holde seg i gang for å holde ut! Kommer tilbake med en oppdatering senere i dag! Så nå sier jeg bare:

 

God morgen…

4 kommentarer
    1. Skal lese meg opp på gåingen din. Prøver her også, komme meg ut. Kjedelig at sykehusene legges ned med resultat lang reisevei. Skjønner godt du legger det på fridager. Må på jobb her, bruker ha fri på fredager. Du må finne deg en liten flaske sprudlende, nyte, men viktig å ha respekt for alkoholen. Ønsker deg en fin fredag.

      1. Takk, gjør det. Viktig å gå. Sykehuset er har flyttet, blitt sentralisert og det har kommet et sykehus for hele Østfold. Langt unna. Ikke skjønner jeg hvordan gamle og eldre kommer dit. Langt å kjøre og tråkig vei. Og motorvei. Ja, kanskje finne meg en liten flaske i morgen 🙂 Fin dag da…

    2. vi har sykehus bare en liten halvtimes kjøretur fra oss i Volda,alikavel må jeg til Ålesund for fotoppersjonen,det tar 3 ganger tiden å reisei tillegg ferje,men det har noe med kompetanse og spesialister,så vi blir sendt litt hit og dit alt etter hva vi trenger hjelp til

    3. Det er slik det er. Vi hadde jo et flott sykehus her i Fredrikstad. Det er borte. Var ti minutter å kjøre fra meg. Kjekt når jeg skulle kjøre foreldre dit. Nå er langt oppe i skauen utenfor Sarpsborg. Et digert sykehus. Finner nesten frem en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg