Livet går videre – ny generasjon!

 

Årets første, blir sikkert ikke dem siste!

 

Ved Vollgravene rundt ved Gamlebyen yret det av liv…I dag så jeg/vi årets første andunger. En kollega og jeg gikk sammen hjemover og vi ble glade over dette synet. Ikke lett å ta bilder for jeg fikk lyset på feil side! Jeg ofrer ikke et bad for bloggen altså, er ivrig blogger jeg…Men der gikk grensa!

 

Kanskje det er slik i Gamlebyen også at man må være  3. generasjon and før man kan kalle seg Gamleby-and! Slik som det er her på Kråkerøy, jeg er innflytter til Kråkerøy og kan egentlig ikke kalle meg ekte Kråkerøy-jente! Men ungene mine er vel mer innafor der tenker jeg! Oppvokst på Kråkerøy, døpt og konfirmert og gått barneskole og u-skole..Jeg flyttet jo hit da vi bygde hus her på Kråkerøy! Altså voksen, men jeg er meget glad i Kråkerøy og kunne ikke tenkt meg å flytte herfra! 🙂 Selv om jeg trives i Oslo, men det er to forskjellige verdener tenker jeg. Det mest optimale hadde vært hus her på øya og leilighet i Oslo..Men da må jeg rane en bank og det blir det bare tullball av…. Ja, plutselig ble det masse tanker av andemor/andefar med seks små nøster! ❤️

 

Ellers så prøver jeg å luke litt i grusen her hjemme..Det gror snart mer der enn på selve plenen. Så nå orket jeg ikke se på det lenger. Får ta litt hver dag, og pøse på med edikk og varmt vann også! Dette skal bort altså…Men hadde ikke edikk her hjemme så må huske på å kjøpe noen flasker neste gang jeg skal på butikken! Snart er det Symesterskapet og Sommerhytta…Så har den kvelden gått også! 

 

I morgen er det 1. juni – da har jeg bursdag! 

 

 

20 kommentarer
    1. Fiiiine andunger! Mange tanker om Oslo og Kråkerøy – tenk om en hadde hatt et pengetre i hagen! Jeg skal også sette igang og luke i grusen her …… stønn altså….! Bursdag altså…. det er kos <3 gled deg til i morra! Good klem <3

      1. Pengetre i hagen – det hadde vært..Litt enklere å få til sine drømmer da! <3
        Grusen må lukes, ble en bøtte i dag og sikkert mer utover i uka! Kjedelig jobb..
        Ja, blir sikkert kake! Klem…

    2. veldig koselig bilde og lyset er det ikke noe å si på :=) er det vi også skulle hatt ,leilighet i Volda og huset her på Leira som fritidshus ,men det blir for dyrt å ha en gard og en leilighet ,vi har beiset uteplatten,den er stor så det gikk med 2 spann ,medan vi holdt på svikta kneet mitt,så nå sitter jeg her og det gjør sykt vondt å bøye kneet og gå på det ,har pøst på med smertestillande og håper dette går over,ikke opplevd dette på mange år nå

      1. Tusen takk, ja hadde vært optimalt for meg også.
        Leilighet i Oslo på høst og vinter og huset her på Kråkerøy vår og sommer!
        Det hadde jeg veldig bra! Så der er vi enige med hus og leilighet! Men så er det penger da…
        Hm…
        Så kjedelig da, ønsker deg masse god bedring og stor trøsteklem fra meg.

    3. Fine andunger! Moro du har bursdag samme dag som yngste barnebarnet mitt. Ho blir 3 år i morgen! Gratulerer med morgendagen!

      1. Tusen takk så gøy da….Gratulerer masse til barnebarnet <3
        Andunger er så søte altså, man blir glad av å se dem, klem…
        og fin kveld! 🙂

    4. GRATULERER MED DAGEN I DAG 😀 hurra!!!! Bursdagsklem til deg 🙂

      Ja rane banker og slikt blir det bare tullball av 😀 Men man kunne godt hatt en leilighet i Oslo og hytte/hus på Kråkerøy 🙂 Men men…. du bor fint på Kråkerøy og kan ta en Oslo-tur når det måtte passe 🙂 Fint å bo landlig <3 klem

      1. Tusen takk, ja – bra med hus her. Det er populært å bo her på Kråkerøy.
        Det er jo ikke sånn at det er masse ledige hus og tomter her. De går fort unna, hvis
        man legge ut for salg. Det er på landet, men allikevel ikke så langt til Fredrikstad.
        Vi har sjø og masse holmer..Bra her!
        Så som du sier, går alltids et tog eller noe…Klem…

    5. Herlig med slike andeflokker..🥰
      Litt som meg…jeg havner fort over på flere ting når jeg skriver 😄 Artig å lese da synes jeg. Hadde foretrukket hus i Kråkerøy framfor Oslo jeg 😀 God onsdag. Klem ❤️

      1. Tusen takk, ja man sitter sånn og funderer når man har bilde foran seg.
        Hus på Kråkerøy er bra det, Fredrikstad mest populære strøk! <3

    6. Gratulerer så mye med dagen!💐
      Håper den blir kjempefin!😊🤗
      Eddik for ugress har jeg inne hørt om før.
      Kan tenke meg at det virker.🤗
      Nyt den første sommerdagen med feiring av bursdag.🍀🌸☀️

      1. Tusen takk så hyggelig, har kosa meg med graver og kake og mat!
        Eddik er helt suverent til ugress, hjerne den sterke 35 %..I sprøyte flasker og
        bare til å bruke. Det ødelegger ugresset, men blir ikke værende i jorda slik som giftstoffer.
        Men jeg må kjøpe, har bade den 7 % og den er litt svak! Men kan brukes ublandet da. 🙂

    7. Så søte de andungene. Ja, det tar visst tid å bli regnet med et sted. Jeg er jo innflytter selv og det blir vel barnebarna som er innfødte da som tredje generasjon. 🙂 Nei, sånt tenker jeg slett ikke på. Jeg bor her, og trives. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

      1. Søte, og i dag så jeg flere små – andre typer fugler.
        Toppdykkere med små nøster og de var røde på hodet! Søte altså!
        Nei, kan ikke tenke på alt, klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg