Litt tidlig med jul?

 

Man har knapt ryddet vekk badebuksa og så blir man minnet på jula! Det er julepynt og kaker og lys i lange baner overalt – hjelpes…

 

Koselig med jul altså, men vi bør snakke november først! En ting er disse JULEBLADER som kommer i butikkene – det er i grunn greit…Det er nå de er hyggelige å bla i – hvis man skal rekke og lage noe pynt og gaver..Men alt det andre da??? Litt tidlig….Etterhvert må man bare henge med alt man kan..men først vil jeg nyte høsten! Med klare fine dager og turer i skog og mark og være ute! 

 

I disse tider hvor man får vondt hver gang man drar kortet og regningene detter inn…Jeg har jo brukt en del penger på tur og middager i det siste og fete regninger dukker opp i nettbanken som kommunale avgifter, strøm etc…Så jula som roper kjøp kjøp kjøp – må bare vente tenker jeg! Det er for tidlig…… 🙂 Jul er ikke oktober! Man blir nesten litt stresset…….

 

Ønsker DEG en fin kveld!

18 kommentarer
    1. heeelt enig! Var innom på Rusta først i uka, der var det en diger avdeling med julepynt allerede….. på Europris slåss jul med halloween om plassen…. og på Narvesen får du kjøpt julemarsipan…..! Stopp opp altså…..😢😢😘😘

      1. God morgen…Ikke sant, først kommer Halloween…
        Så får jula komme i midten av november tenker jeg! 🙂
        Julemarsipan hjelpes……….man handler jo ikke det nå!!!!!
        Klem…

    2. Vi skal til byen i morgen og jeg er spent på om det er mye jul der. På min handleliste står helt andre ting enn det som har med jul å gjøre. Pynt og julemarsipan trenger jeg ikke enda, nei.
      Juleblader vil jeg gjerne ha i hus siden jeg vil ha tid til å lage ting. (Takk for link🥰)
      Resten kan gjerne vente en stund til.😅
      Dagene flyr så fort avgårde og jeg kjenner også på stresset, helt til jeg kommer på at vi fremdeles er i oktober heldigvis og da blir jeg lettet.😅😂

      1. God morgen…Koselig å handle pynt til jul, men bør ventet litt til med sånt..
        Slik at man kan sette det frem med det samme. Butikkene her oser av jul nå..
        Juleblader må vi ha! Det er kos..Bare hyggelig å linke!
        Stresset må vi jage bort, hehe..Vi skal kose oss med høsten nå.

      1. Veldig fin og ganske så stor og masse gull…så den ropte nok på deg!
        I Tilbords på Gjøvik, men det er jo en kjede så den kjeden er sikkert i nærheten hos deg også.

            1. Ja, de er fine…og som sagt – denne på bildet var en skikkelig stor julekule, litt magisk..
              Du får ønske deg den til jul av andre eller gave til deg selv..

    3. Må huske på å stikke innom der når jeg er i byen. Den kula var så fin. Det er julemarsipan og juleting i butikkene. Blir bare tidligere og tidligere. Betalte 10 000 i eiendomsskatt, og det man eier sjøl skal man betale skatt. Vi måtte ha vinterdekk til bilen dyre var det også.. God helg og klem

      1. Ja, de regningene altså…den fra kommunen er grusom…blitt så dyrt å eie sitt eget hus.
        Du får kikke etter denne, ordentlig fin <3.Julemarsipan er altfor tidlig..
        Kos deg med helgen og klem fra meg..

    4. Ja, dette er ikke lett akkurat. Jeg “lukker” øynene litt for alt som kommer av jul nå, men skal man lage noe er det jo greit det er på plass. Ha en fin dag. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg