Litt oppdatering fra sommerhagen eller sommerdagen

 

God kvelden! Det er 20 grader og sommer! Så sykla ut til stranda nå i kveld. Må passe på for det er meldt væromslag og da blir nok ganske mye kjøligere. Nå er det nydelig og mye varmere vann enn det var i ferien min i juni! Da ble det jo ikke bad, alt regnet og blåste bort! 

 

 

Etter jobben ble det hagedag. Klippet gresset og sånn..Er på tampen med det også sikkert! Men enda gror det her hos meg! 

 

 

Potentilla er en god venn i hagen. Blomstrer når alt annet er på hell! Har en hvit også! Den blomstrer fra tidlig vår til frosten. Denne gule kommer på sensommeren. De er fine synes jeg da! Må gjøre hagen enkel. Ikke for mye dill og dall – det orker jeg ikke! 

 

 

3 bittesmå lobelia ble plantet her i mai var det vel. Skikkelige frodige nå . Står i litt halvskygge tror den trives best slik. I hvertfall ikke i sterk sol fra morgen til kveld! Og etter middag – som ble pastasalat i dag, så syklet jeg til stranda og det ble 2 bad! En del folk som tenkte som meg <3 

 

Dere, snart helg igjen!

4 kommentarer
    1. ja en må benytte dei fine og varme dagene ,her var det nok oppe i mer en 25+ når solen sto på,men bad ble det ikke på meg da :=) jeg sette hagemøblene i løda,nå er det meldt regn og vi skal på en liten ferie neste uke,da var det greit å rydde inn det meste når solen skinte :=)
      Det er minst 2-3 år siden jeg hadde lobelia,og nå blomstrer det en liten i ene potten,er nok et lite frø som har ligget i dvale hi hi ,blir lobelia på meg neste år tenker eg

      1. Må kose seg seg ved sjøen her nå! Plutselig kommer vind og regn og regn. Deilig med ferie da..Du får kjøpe lobelia neste vår.Jeg kjøpte en pakke med 6 og de ble så flotte. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg