Litt mer om Osloturen

God formiddag. Ble meget kort referat i går. Måtte jo få inn et innlegg før midnatt..hehe……

Buss gikk hjemmefra meg kl. 1100 og var i Oslo 1210. Kan jo ikke enklere bli.. Eldste sønn bor jo i Oslo og ventet på meg på busstasjonen i Oslo. Vi var sultne og gikk til Grønland. Spiste deilig kyllingsalat hos Dattera til Hagen..billig og flott sted. Gratis kaffe m/påfyll også. Jeg var litt tung i hodet på grunn av tåke. Tykk tåke i Fredrikstad og i Oslo, men lettet. I Moss var det SOL.

Et herlig sted..

Mye artig på veggene….og sterke farger. Mye rødt i interiøret.

Tuslet etterpå rundt for å titte litt i butikker. Vi var innom Fretex.

Sønn min fant denne røkejakka til en hundrings og jeg kjøpte en bok til kr. 20.  Fått terningkast 6 flere steder ser jeg så får sette meg med å lese…

Så gikk vi videre opp i gatene..sønn min trengte ny olabukse og kjøpte seg en på Ferner Jacobsen i merket Polo. Virket rett og slett knallfin.

Så var vi innom Dr. Jekylls  Pub for å ta en tår..

Etterpå vandret vi litt rundt ved Rådhuset og innom en julebutikk og sånt. Jeg shoppet ikke noe. Lite penger til shopping akkurat nå og trengte ikke noe. Støvlettene jeg har er 3 år gamle. Holder ut denne sesongen også…

Etterpå spiste vi middag på Dubliner. Ikke noe bilde derfra. Innom Oslo City på vei til bussen og innom enda et vannhull og bussen hjem til Fredrikstad kl. 2100 og låste meg inn her hjemme før 2300 og 14320 skritt i boks den dagen…noen kroner fattigere…men brukte ikke masse penger i går jeg 💚

#oslo #blogg #fretex

16 kommentarer
    1. Ja det skjønner jeg, det er ikke lange biten inn til Oslobyen. Har litt lengre vei herfra 😀 Men jeg har jo ikke kjørt nedover Østfold på mange år, og vet jo veiene er totalt anderledes. 🙂 Artig innlegg fra turen. Kort men fin skjønner jeg 🙂 Koselig med litt mamma&sønn treff. Det vet jeg masse om 😀 Ha en fin søndag videre 🙂

    2. Så hyggelig med en Oslo-tur da 🙂 Hørt om Dattera til Hagen men aldri spist der.. Flott mamma og flott sønn som koser seg sammen er bra 🙂 Håper du liker boka, ikke lest den… Så dumt når innlegg ikke kommer på forsiden, skjer med mang for tiden tror jeg… Ha en fin dag videre <3

      1. Tusen takk. Koselig.. Fint med tur til Oslo liker meg der jeg.. Dere får prøve og spise dere en lørdags formiddag… Stille og rolig da… Veldig God mat… 2 innlegg kom ikke på forsiden. Ikke dette og ikke hjelpeinnlegget da ga jeg opp…

    3. Takk for litt flere bilder fra turen! Kos å tilbringe tid med eldstemann <3
      Likte det maleriet der, det kunne jeg hatt på veggen i heimen min.
      Ønsker deg en god søndag – en nyte-roen-dag 🙂 Klem

    4. Koselig med en Oslotur og kvalitetstid med familie 🙂 Ser ut som en flott dag. Og man MÅ jo ikke shoppe så veldig selv om man er i storbyen 🙂 Koselig med måltider og “vannhull” da. Sosialt og minneverdig 🙂

      1. Tusen takk…koselig med litt mat og hygge…må ikke kjøpe for har mer enn nok av alt….:-) mye å annet å finne på også….:)

    5. Hørtes ut som en veldig fin dag i Oslo 🙂 Er i Oslo av og til jeg også.Tar tog eller bil innover. Tretten mil unna.Har barn og barnebarn der, så koselig å dra innover helst litt ofte 🙂

    6. For en perfekt dag i Oslo da 😊 Jeg har ikke vært hos Dattera til Hagen enda, men flere jeg kjenner har å snakket fint om stedet. Vi pleier ofte å gå på Tavernan på Yongstorget å spise. De har mye god mat til en ikke alt for dyr penge 🤓

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg