litt kjølig ute

 

 

I dag er det faktisk litt kjølig vind og ikke særlig varmt i lufta. Ordnet litt i hagen etter jobben i dag. Gress og strå gror og en lavendel var blitt diger, men kom i klem mellom noe annet. Lavendel er rar. Noen gror som lyng og andre ble bare sånn små og puslete, selv om de står på samme sted! Bildene her er ikke fra min hage, det hadde jo vært en drøm….

 

 

Så utrolig flott Hortensia 💜

 

 

 

Utenfor en butikk i byen, gikk litt rundt.. Måtte bare kjenne på følelsen å gå uten munnbind. Vi har hatt påbud om munnbind siden tidlig desember…Men fra i går så trenger vi ikke det lenger…Det var deilig. Det er jo ikke noe smitte her i byen nå og mange har blitt vaksinert. Men vi har hatt utrolig mye smitte i et helt år egentlig…

 

 

En svale gjør ingen sommer.

22 kommentarer
    1. Jeg har hortensia hjem og det blomstrer godt, men ikke så stor dom du har på bildet. Godt å kunne hå uten munnbind:)
      Ha en fin kveld:)

      1. Det er bare å glede seg…for dette var befriende å gå i byen uten..
        Hortensia er en skjønn plante og dette eksemplaret var noe av det flotteste jeg har sett.

    2. Ett skikkelig prakteksemplar av Hortensia. Nydelig. Mannen fikk i en nydelig dyp burgunder farge til bursdagen. Så nå pynter den opp ved inngangen.
      Jeg har også holdt på ute i hagen idag.
      Men det har blåst godt.

    3. Har gått lenge uten munnbind, og det er deilig. Holder avstand i butikker og bruker Antibac. Var hos tannlegen, og så måtte jeg handle meg ny stekepanne, og litt vin. Den blomsten var jo aldeles nydelig. Jeg har en klokkerankke ute, men er redd for at det er for kaldt og regnfullt for den. Skulle vært på kirkegården og plantet men været setter en stopper for det. Må få gjort det til uka. Ha en fin kveld. Klem

      1. Tusen takk, denne var helt skjønn ja.
        Ja, må holde avstand og tenke litt. Men nå er jo veldig mange vaksinert da.

        Håper været blir bedre hos deg. Her her det vært fint i dag. Klem..

    4. så lenge med munnbind,uff det må ha vært mer enn travelt ,skjønner godt att du måtte ut og nyte uten :=) husker jeg var i syden et år ,der klipte dei ned lavendelen spm fungerte som hekk ,den var stor ,jeg har fjernet dei siste jeg hadde ,det ble ikke noe av dem og dei visnet bort en etter en .
      Den hortensiaen var nydelig ,min tro om den er kjøpt slik nå ? for jeg mener dei vi har i hagen ikke blomstrer før på høsten

      1. Veldig lenge og veldig veldig slitsomt, men mine problemer med hørselen.
        Har nesten ikke kunnet snakke med noen. Har ikke sjans til å høre gjennom disse
        maskene. Det har vært utrolig kjedelig og veldig lenge har det pågått.
        6,5 måned!
        Hortensia er sikkert plantet for å bli pen der og da. Kosta sikkert flesk,
        men er den dyreste butikken i byen også da, så har råd tl det.

    5. Nydelige Hortensia, skulle ønske den planten ville leve hos meg, men jeg kan ikke dreper flere nå. Eller den siste lever enda, men uten blomst. Den har store fine grønne blader, men ikke blomst 😂

      1. Utrolig vakker denne, men er ikke billig – det oser luksus lang vei..
        Jeg har kjøpt de noen ganger, de mindre! Men blomstrer ikke så lenge synes jeg.
        Så da nyter jeg heller å titte rundt på andres fine Hortensiablomster! Vakre er dem….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg