Liljekonvall

 

God lørdag videre, jeg har vært på kortreist tur i skogen! Kjempefint i dag, skal pusle litt i hagen nå og blir nok et innlegg til etterpå fra tur i skogen og sjøen! 

 

 

Liljekonvall er den aller vakreste blomsten jeg vet om – det er min blomst av alle blomster! Elsker denne vakre og for en duft! 

 

 

Det er nok en uke for tidlig for det var mange grønne knupper og lite som var utspringet..Men den som leter finner! 

 

 

Liljekonvall – den vokser i nesten hele landet – unntatt helt nord! Og her på Kråkerøy vokser den som gress! Men du må vite om stedene da, de er litt hemmelige! Da jeg var barn så solgte vi buketter på torvet til kr. 30.- Så det har vel alltid vært en blomst som folk vil ha..Både i begravelser og bryllup! 💚

 

Så skjønn – jeg elsker mai med alle sine konvaller…

12 kommentarer
    1. Ja liljekonvallen er nydelig 😍 bare synd at den er giftig. Vi hadde masse av de i hagen da guttungen var liten, og gjett om jeg passa på som ei hønemor til kar´n ble så stor at han skjønte at han måtte holde seg unna det bedet, hehe.

    2. Den er nydelig. Vet ikke om den finnes her for jeg har ikke sett det i alle fall. Surt og kaldt her, snødde i stad. Ha en fin lørdagskveld. Klem

        1. Alt er bra med meg. Det går fremover. Etter 17 mai blir det ny kontroll på sykehuset med armen, og opptrening. Legen skulle ordne med fysioterapeut til meg. Tror ikke at skuldra blir som før. Håper på bedre vær, men man kan aldri vite. Klem

          1. Får håpe du kommer deg til opptrening. Det er så viktig. Trene på og kanskje det går, viktig å begynne
            med fysioterapi.Da jeg ødela meg og brakk bekkenet på 3 steder, så gikk i to måneder på fysioterapi etterpå, når
            bruddet var stabilt. Jeg ble frisk igjen og ingen trodde vel egentlig på det! Men var vondt i årevis etterpå!
            Bedre vær kommer og klem fra meg.

    3. Vill og vakker,,, og vi har den hjemme også. Et eller annet sted under 1 meter med tele og stadige forsyninger av nysnø. Men akkurat nå er vi. her i sør,,, til tirsdag i alle fall. Begynner å bli spente på hjemturen 🙂 Nyt søndagen, klem 🙂

      1. Tusen takk, ja – blomsten er helt skjønn og det er jo vår her i sør..
        Håper dere snart får varme og sol og helt snøfritt, det unner jeg dere..
        Kos dere masse på tur! Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg