Leva livet

 

God kvelden dere!

 

Det å ta seg en tur ut på cafe eller restaurant tenker jeg er litt lykkepiller! Man ser folk, prater med folk, er med venner eller familie eller gjøre som meg – koser meg som regel ute alene..Men man ser jo folk da også – man er en del av noe. Det er selskap det å komme seg ut den døra..

 

Jeg gidder ikke fly ute hver dag da, men kanskje helgen en tur og mandager med denne kaffekoppen. Det unner jeg meg..Det er greit å spare inn penger der man kan, men man må ikke spare seg ulykkelig…Jeg går jo til jobb, sparer bensin og bom og føler meg stolt av det! Nei, den kaffekoppen ute er verdt hver eneste krone! Eller en liten matbit på en fredag…Jeg tror det er sundt! For meg er det det i hvert fall – det også turer i skog og mark…Jeg kommer meg ut, sparker meg selv bak – får energi  og man lader opp velvære…Det kan være godt! Velvære trenger ikke bare være å gå til frisør eller hudpleier o.l. – nei vi spiser og drikker litt velvære…Vil jeg tro! De dagene jeg har vært på jobb så vil jeg bare hjem, da er jeg sliten…Da orker jeg sjelden å sette meg ned et sted ute!

 

Fredagspils med jobben er ikke min stil, noen bedrifter har jo det – men kanskje litt mer trendy i hovedstaden vår.

 

Det er det gode med å leve – jeg har et valg! Og jeg bruker de valgene bevisst <3 

 

Det å lage seg et liv med mening! For meg er det ingen mening å være her inne i huset fra morgen til kveld…De dagene jeg har fri fra jobben! 🙂 Nei, jeg må se og føle energien der ute…

 

Og få påfyll av velvære!

 

8 kommentarer
    1. Vi er veldig like der også, Solveig…….! Lever livet som vi syns er best – og storkoser oss på enkle måter! Jeg er heller ikke en fredagspils-jente, nei – etter jobb vil jeg bare hjem! God klem <3

      1. Vi er like, og det er kjekt å vite at vi ikke er veldig rare heller…
        For man er jo ikke alene om å føle dette. Vi er flere…
        Godt å komme hjem etter jobb, ta på seg andre klær og gå seg en tur.
        God klem…

      1. Tusen takk, jeg kombinerer gåturer og også med mat og kaffe..Går tur/retur byen er 8 kilometer. Fin tur det.
        Synes det er kjekt, jeg går masse i skogen også..Men jeg må ha variasjon. Og jeg liker
        nyte det gode liv på cafe og restaurant..Trenger ikke ha med meg noen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg