Lang i trynet

 

Jeg ble lang i trynet i dag! Jeg skulle ta en ferje som gikk 0730, plutselig var det blitt vinterruter! Dette har gått meg hus forbi, stod i papirutgaven i dag og den avisa så jeg ikke før senere på dagen! Hvorfor ikke varsle dette med litt diverse skriv på ferja i noen uker tenker jeg! Ferja går nå 0715 og 0745 + + da og  0715 rakk jeg ikke. For et kvarter for tidlig ute er jeg ikke og 0745 ble i seneste laget og da hadde jeg ikke vært på jobb før 0830 og jeg begynner 0800. Så ikke greit, hadde jeg vært sjef så hadde det kanskje gått, men vi på gølvet får følge tida sånn greit vel!

 

Så måtte jo bare få hentet bilen og kjørt til jobben! Rakk å fylle bensin først! Billig bensin og den kosta 15,99 for literen. I ettermiddag så kosta den nærmere 20.-. Så alt i alt så vant jeg på dette. En hundrelapp og spare på tanken – bom (24 x 2) – litt forbruk av bensin! Gikk i +.

 

 

Så ble ikke så galt allikevel dette! Men misset morgenturen da!

24 kommentarer
      1. Hehe, var heldig med bensinprisen i dag. Gått opp 4 kroner i løpet av dagen!
        Dette kom helt ut av det blå for meg. Veldig mye styr og tidlig opp – til ingen nytte!
        Det er jo så enkelt å henge opp et par plakater på ferja eller venteplassen.

        NB: Fra xx innføres det vinterruter! Vi går vekk fra 3 ferjer i timen til 2!
        Mange muligheter….heldig at jeg hadde bil, hva hvis jeg hadde gått helt hjemmefra!

      1. Synes det var innmari kjedelig. For ganske mye styr på morgenen her for å gå!
        Står opp en time før, pakker sekken kvelden før. Gå-klær. rekker ikke spise, må spise underveis…
        Skal jeg kjøre bil så slipper man jo luer, varme gensere etc..
        Hele kvelden før er styrete og hele morgenen til jeg er på ferja er styrete…
        Men jeg fikk “billig” bensin. Klem…

    1. Jeg rakk ikke den billige bensinen…. så det var billig… kjørte forbi fordi jeg skulle rekke noe… og da jeg returnerte var bensinen nesten 20 kroner…. jaja…

      Lag deg en fin ny dag 🙂

    2. Sommertider er jo vanlig rundt om, men vintertider har jeg vel ikke hørt om før!
      Det syntes jo unektelig rimelig spesielt, for å si det sånn, så det er jo regelrett uhørt at de ikke har hengt opp et A4 ark på en dør/vegg e.l. Tross alt, er det jo ikke alle som abonnerer på lokalavis, og det bør jo enhver stå fritt til å velge ut i fra eget forgodtbefinnende uten at en ikke skal avskjæres for det som måtte være av relevant info ang. den daglige driften av byen, syntes jeg 😉

      1. Synes det var merkelig.
        Men kommunen her gjør mye rart. Kanskje de skal spare noen avganger og sånn da, aner ikke.
        Men økonomien er veldig presset her nå. Men ferja for oss er som trikken. 15 minutter er mye tid på en
        morgen. Det er stress og blir stress!

    3. Nei, de er ikke alltid så flinke til å informere om nye rutetider, noe som skaper mye bry og tapt tid for oss brukere. Ikke så ille bensinpris heller sammenlignet med det som har vært noen dager.

      1. 4 kr forskjell i løpet av morgen og ettermiddag er mye hvis man har stor tank!
        Ferja er jo som trikk hos oss, vi er ikke bare på tur! Vi skal fra A til B og videre og rekke noe annet!
        Så er jo håpløst når man ikke gidder å sette opp en lapp synes jeg.

      1. Takk, ja – merkelig. Bare endrer tider uten varsel.
        Men jeg får lære meg å bruke diverse apper 🙂 God kveld til deg. ..
        Rart det der, husker når vi dro til Sverige tidligere, fylte vii alltid tanken.

    4. Jammen er du flink til å svinge deg rundt og forandre planene. Merkelig at de bare kan gå over til vintertid så fort. Men du klarte å komme til rett tid likevel! Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, ferja er jo trikken for oss. Og møte til rett tid på jobb bør man synes jeg.
        5 minutter over noen ganger med den andre ferja, men 30 minutter går jo kke…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg