lagde en liten kaffebar i heimen

 

Noen ganger MÅ man surre litt her hjemme! Sånn er det i disse rare tider vet dere…Men uansett kaffe er alltid deilig! Så lagde meg litt annerledes kaffe i dag! Smakte godt dette, men føltes litt søt. Så blir nok bare en kopp i helgen tenker jeg! 

 

 

8 poser i pakken og bare tilsetter varmt vann og rører rundt!

 

Men jeg lagde skum også! Jeg har melkeskummer – men blir så mye klin egentlig. Så leste et triks på VG i jula! Man tar et tomt syltetøyglass – fyller på med melk og rister ca. 10 – 15 sekunder. Husk å skru på lokket da! Så fjerner man lokket og setter glasset med melk i mikroen i 30 sekunder. For å varme melka, her må du være litt rask da så ikke boblene du lagde da du ristet forsvinner…Så altså fort inn i mikroen etter ristingen! Etterpå så heller du fløte-skummet over kaffen. Digg ikke sant! 

 

 

Kaffe er viktig altså…

24 kommentarer
      1. Ja, ble så fryktelig mye oppvask av den melke-skummeren jeg har. Så ble satt i skapet. Men et syltetøyglass er enkelt å sette rett inn i maskinen etter bruk.. Bare ha kaffen klar når melka er ferdig..Som sagt her må du ha kontroll.
        Bruker dette trikset mye til vanlig kaffe også jeg. For godt med litt melk ii kaffen og når melka er varm så holder jo kaffen seg varm også…Kjempegodt…litt luksus på en vanlig hverdag.

    1. Hmmm – så kult! Den kaffen så ikke dum ut nei! Takk for tips – kanskje jeg skal teste litt, er nemlig veldig glad i melk i vanlig kaffe også, jeg….! Klem 🙂

      1. Ja, enklere triks enn dette finner man ikke! Og det funker. Koser meg veldig jeg med litt varm fløffy melk i kaffen om dagen! 🙂 Klem..Kan fint bruke lettmelk eller skummet!

    2. Kaffe er viktig!

      Jeg har av og til tatt med slike poser på fjellet om jeg har gått lange turer og tatt med stormkjøkkenet og varmet vann på kjele 🙂 Litt ekstra kos med slik søt god kaffe ute i naturen og med noe mat laget over bål eller stormkjøkken 😀

      klem

      1. Så kjekt å ha med slike poser på tur – ja, da blir det fest i fjellheimen..herlig…
        Koselig turer dette! Fin ettermiddag og kveld. Klem..

    3. Prøvde å legge inn en kommentar tidligere idag, men innimellom er det problem og jeg får mld om feil og får ikke registrert.
      Men nå prøver jeg igjen. Har hatt en tur på 1 time og 10 min i nydelig vær. Føler at jeg er inne i en god stim nå.
      Og kaffe må vi ha. Har hatt en Dolce Gusto maskin i mange år, og da kan jeg få forskjellig kaffe uten formye søl og pes.

      1. Litt ustabilt her på blogg noen ganger! Så deilig med tur, du er virkelig i gang nå! Bra…Kaffe er deilig. Ja slik maskin er super. Mye å velge i! 🙂 Kos deg med ettermiddag og kveld! Klem herfra..

      1. Ja, det bør du teste. Superenkelt altså…og skum blir det. Bruk ikke altfor stor glass og ikke så mye om gangen. Bare så det er akkurat passe til en kopp eller to..Hvis mannen i huset vil ha også!

    4. Smart tips da. Det skal jeg jammen forsøke. Godt med kaffe med litt melk av og til. Har du en rest med vaniljesaus en dag, så kan jeg anbefales en skvett av det i kaffen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg