kveldens vin

 

God kveld, jeg kjøpte denne flaska med rosevin på grunn av at den var morsom å se på! Det er varenummer 10038101 Laroche Rose La Chevaliere 2020 (Frankrike) . Polet sier aroma av eple, litt røde bær, sitrus og grønn urt. Vet ikke helt hva jeg synes den smaker som, men litt rips tenker jeg, ikke søtt. Men etterhvert så pøset jeg på med isbiter så da ble den litt leskende, men er litt bitter! Pris 125,90.

 

Skal passe til fisk og skalldyr. Da er den nok god, men som en kos på veranda kan jeg ikke anbefale denne. Selv om flaska oser av litt party party…

 

 

 

 

 

 

 

Dette er en typisk matvin er min mening. 

10 kommentarer
      1. Enig, da tror jeg denne vina er super. Til krabbe også. Eller hvit fisk med tilbehør til. Men mat med masse majones slik som reker vil nok ikke være godt. For da må man ha litt vin med sødme eller friskhet for å kle majonesen.. Og det var det ikke i denne!

    1. Takk for råd/tips 😀
      Men da kommer jeg nok ikke til å prøve den – da jeg ikke liker bitter-smak i viner 😀
      Får prøve huske på at den morsomme partyflaska IKKE er super god kosevin 😀

      1. En god rosevin er vanskelig å få tak i synes jeg. Mye godt til mat, men som terrassevin eller til hageparty er det vanskelig. Enten så smaker det litt sur rips, eller så smaker det jordbærsaft. Og smaker det det jordbærsaft så drikker man heller et glass saft ikke sant? Noe midt i mellom der er det jeg liker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg