Kvelden

 

Kornblomstene begynner å stikke frem nå! De er helt skjønne….Har en annen farge på blomstene bak huset, skal vise en annen dag! 

 

 

Etter jobb, middag og så hvile på veranda her hjemme – det var hot i dag! Så dro jeg til stranda….

 

 

For en duft! 

 

 

Strand og strand fru Blom – det er mest svaberg! 

 

 

 

Det er ventet regnet fra Tyskland var det vel…rundt midnatt…Men sola hadde striper og det betyr regn!  Synes ikke så godt her da, men skyene dro seg innover…

 

Det er spesielt med strandlivet for oss som bor ved sjøen…Alt som kan krype og gå, pakker bagger og drar mot sjø og luft! Folk sykler og går og ungdom spretter ut av biler med bag og ryggsekker…Alle har et felles mål om man er ung eller gammel  – det er å få seg en dukkert! Ingen blir målt eller veid – alle skal på samme sted med samme mål! Det er veldig fascinerende å se på! Det er spesielt syn som jeg alltid blir sykt imponert over..! Det med noe felles glede og hygge! Man blir sugd inn i strømmen av – “det er oss og vi” – vi skal bade! Det er stor glede…..💜

 

10 kommentarer
      1. Veldig fint, jeg liker svaberg fremfor strand… Her legger man på rett på svøm! Deilig..
        Folk er glade når dem drar til sjøen, så fint å se!

    1. Flotte svaberg, og herlig å ha så kort vei til sjøen! Jeg har ikke badet ennå, – men det er jo bare å ta bilen og kjøre dit. Er flere muligheter om man bare kommer seg avgårde.

      1. Kanskje det blir et bad på deg snart…Det er kost å dra på badetur! Og her i Fredrikstad er det kort vei til sjøen…Det er fint! Jeg elsker jo å bade! Fint å bade i forskjellige vann også og Mjøsa er topp! Lykke til med sommerens første bad! 🛀

    2. Jeg er også glad i svaberg – men liker best å bade fra strand…..! Liker å kunne kjenne bunnen! Dette var vakre bilder – og kornblomster, ja det er barndomsminner for meg <3 klem

      1. Svaberg er fint og strand er fint! Jeg drar mest der det er svaberg for det er litt roligere. Men i syden – strand! Tusen takk, ja flott i går, nå blåser det heftig..Kornblomster er så vakkert altså! Lette å få til – moro å så rundt om kring! God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg