Kreta på 1 2 3

God morgen. Jeg har vært fryktelig opptatt siden vi kom fra Kreta. Jobbet masse med hus og hage. Og det blir fortsatt masse jobbing utover. Det er slik det er. Har man hus så må man faktisk bruke masse fritid på å holde det ok….Hadde jeg ikke likt det. Så hadde jeg flyttet i leilighet for lenge siden. Jeg blir lykkelig av å jobbe og få til noe. Jeg får en enorm glede inni meg. Det kalles LYKKE. Jeg finner ikke glede ved å ha mange mennesker rundt meg. For meg som hører dårlig blir det bare slitsomt. Og man føler seg utenfor. Her kommer det litt bilder fra ferien. Moro å reise, men liker meg aller best hjemme 🙂

 

Her fra Chania, En liten båt la til kai. Sånt blir det bilde av.

 

Hotellet vi var på. Veldig enkel standard. Vi drar opp i gatene og spiser middag. Men ikke mer enn 3 stjernes hotell dette. Svømmebasseng er lite, jeg bader i havet. Jeg bader aldri i basseng.

 

Utsikt over Chania og promenaden. For å komme dit går det bussforbindelse. Chania har egen “skinngate”. Så elsker du skinn og vesker og jakker etc. Så får du det billigere enn i Norge.

 

Et spisested ved havet. God pizza der. Og fine priser. Så der kommer vi til å spise flere ganger.

Solnedganger er vakre. Og fint med parasoller som kontraster.

 

Tar livet med ro og nyter utsikten i Chania.

 

En greker tar seg et bad og røyk. Sjekk det nydelige vannet i Chania by.

 

Flere solnedganger. Jeg bare elsker det.

 

Typsik gresk ventemat. Smaker alltid godt.

 

Ølen er fantastisk god i Helles. Og glasset kommer rett fra fryser. Da blir det kald øl i varmen.

 

Gresk salat er noe av det best jeg vet. Spiser det nesten hver dag til lunsj.

 

Med deilige hvitløksbrød til. Mmmmm 🙂

 

Det var nydelig å være på stranda. Kjøpte madrass å ligge og flyte på. Kan ikke ha det bedre da.

 

Her sitter jeg i Chania by og tar en pust i bakken. For det var varmt.

 

Typiske spisesteder på Kreta. Idyll. Enkelt og deilig. Sitte ute og spise middag og se solnedganger. For det er ikke lagt opp til regn. Her er ingen beskyttelse.

 

Nok en solnedgang. Ja, her nyter man livet.

 

Da håper jeg du kosa deg med bildene. Jeg kosa meg med ferien. Jeg drar til Kreta for å slappe av og spise god mat og nyte fred og ro. For du finner ro på Kreta. Der går det i sitt eget tempo….Jeg drar ikke til Kreta for å oppleve masse. For det er masse å se på Kreta. Kan leie bil og kjøre rundt. Det gidder ikke vi. Vi nyter livet i et sakte tempo..For å koble av og finne solen og maten og det nydelige badevannet…..For meg så blir det som å dra på hytta 🙂 Noe kjent og noe du lengter mot!

 

Ønsker deg en fin dag!

Kos deg!

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Har jo fått med meg innlegg og at du har kost deg på tur.. Chania er flott (vært der en gang)..og superfine bilder her..og du er jo sååååå fin med havet som bakgrunn.. Klem <3

      1. Tusen takk, så hyggelig. Ja, jeg har jo lagt ut mange bilder. Men har ikke delt noen blogginnlegg på min sine Solliv. Så det synes jeg mine følgere fortjener. Så derfor ble det et innlegg i dag 🙂 Ha en fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg