kos i hverdagen – utfordring

 

Kos i hverdagen er en utfordring fra KJERRINGTANKER og sånne enkle utfordringer er gøy synes jeg! 

 

Kos i hverdagen for meg er ganske mye. For jeg elsker hverdager, men det forutsetter at jeg har fri på hverdager da. Og det har jeg ofte, for jeg jobber ikke 100 %. Så det er mye  hverdager her hos Solliv. 

 

Det aller beste jeg vet er når det er greit jobbevær. Sånn 20 grader og døra kan være åpen ut til hagen. Står jo opp tidlig, sånn kl: 0600..Kaffe ute på trappa og så frokost og når klokka er 08:00 er jeg klar til å begynne å jobbe her hjemme. Med et eller annet, inne som ute..Vaske og rydde og tørke støv og kaste ting og få orden. Bare holde på uten å stoppe opp. ikke følge med på tiden eller på data eller telefon. Bare være i en ryddemodus. I går hadde jeg ryddedag i garasjen, men gikk en tur først..Så oljet jeg  plattingen foran garasjen og så var det å rydde og kaste ting fra garasjen. Det er jo mange ting i garasjen som ikke er mine, så når det er folk i huset så er dette lettere. For kaster jeg noe som ikke er mitt så kan du være sikker på at “noen” spør etter akkurat den tingen innen en uke. Så det har jeg lært kan du si..

 

Holde på hele dagen slik og ikke fokusere på et eneste bilde eller telefon eller nettaviser. Ja, slike dager gjør meg lykkelig. Det gir mestring og godfølelse i kroppen. Så konklusjon for meg med “kos i hverdagen” er å jobbe med forskjellige gjøremål ute som inne uten av å bli avbrutt med bilkjøring, avtaler, jobb – men føle at man eier dagen selv ❤️ Jeg er ikke glad i avtaler, møte folk til et bestemt klokkeslett etc..Jeg må være fri, det å være FRI er selve lykken for meg. 

 

Eie dagen selv er nøkkelen her! Det er kosen…

14 kommentarer

Siste innlegg