Korona og tur og trening og naturen

Hei <3

 

Landet åpner opp igjen…litt etter litt. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg…Jeg tenker om jeg har levd livet annerledes. Både og. Har jo ikke reist…ikke noen steder. Ikke dagsturer engang til et annet sted å gå tur. Bare gått her på Kråkerøy. Besøkt mamma har jeg også gjort. Og da har det blitt et par turer rundt i bygda der. Men turene mine er de samme egentlig. I skog og mark. Hver dag. Jeg liker helst å komme meg ut å se sjø og en horisont der ute. Da er jeg lykkelig <3

 

Men er glad det begynner å bli mer normalt. Selv om vi her i Norge har vært heldige. Vi har fått lov til å være ute. Mange land har hatt portforbud. Veldig kjedelig …..Men grensen til Sverige åpner nok ikke på en stund. Mange her har jo hytter i Sverige. Det er jo trist eller rart å tenke på at kanskje hele sommeren går uten å være på hytta! Jeg har ikke hytte i Sverige. Men jeg savner en tur til Strømstad, liker meg i den byen. Synes det er koselig der på våren og sommeren. Det er liv og røre..Men får nok bare se an. Festivalene her er avlyst. Glommafestivalen er en festival for hele familien. De har ventet lenge med å avlyse. I dag kom beskjeden. Den er også avlyst…<3 

 

Men er stolt av landet vårt. Synes alle har vært flinke til å tenke at dette er en dugnad. Dette skal vi greie.. Så enn så lenge så får vi være glad for at nå skal Norge igjen normaliseres….Blir fint..Og alle har kanskje lært å leve litt mer i nuet og her og nå og sette pris på de små ting i naturen. En kaffekopp på trappa. Naboen som vinker oftere enn før…Og smil fra mennesker du møter på jobb og i butikker….Snart skal jeg virkelig ta meg en tur på et senter igjen..Men ikke i morgen. Kanskje til uka…

 

Det finnes alltid et lyspunkt …noen ganger må det være litt mørkere rundt oss for å se alle disse små gledene!

 

10 kommentarer
    1. Godt at vi åpner igjen, og håper at folk tar hensyn til smittevernsreglene slik at vi slipper en ny stengning. De vet ikke om vi er helt ferdige med den, men vi får krysse alt vi har for at vi har fått bukt med koronaen.

      Her i Trondheim ser vi en ny trend at det er 20-åringer som er smittet av korona.

      Jeg gleder meg til å få komme ut for å gå tur. Det skjer når jeg får på meg joggesko på foten etter jeg ble operert. Nå er tåa mi så stiv at jeg får ikke på meg sko på foten. Så inntil videre skjer turgåing innendørs frem og tilbake over stuegulvet 450 x 8 m = 3,6 km 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for flott kommentar. Stakkars deg og håper du snart blir frisk. Men du holder ut og går og går inne….Klem og fin kveld…

    2. Jeg våget meg på senter i dag. Det var ting jeg absolutt måtte ha, som de har vært utsolgt for andre steder. Men så lenge man tar hensyn, og passer på håndhygienen, så tror jeg det går bra.
      Vi er jo egentlig et foregangsland, vi har jo tydeligvis gjort noe riktig, helt fra begynnelsen av. Det kan vi jo tydelig se når vi sammenligner vårt kjære naboland, Sverige. Der har det gått skikkelig skeis.
      Det er godt at det åpnes igjen, helt forsiktig her, men likevel litt skummelt ja.
      I dag har det vært russedåp på min datters skole, og hun er nå døpt. Jeg vet ikke hvordan det gikk, for hun har ikke kommet hjem enda, men endelig kan de få lov til å feire litt, årets russ, og jeg kjenner så godt på den gleden, på deres vegne. Uansett vil ingenting bli som de hadde tenkt for et år siden.
      Det er bra vi har så mye fin natur, og ikke minst, at vi har motivatorer som deg, sånn at vi kan lære å komme oss ut og nyte det flotte landet vårt. Det er nok mange som nå har lært seg å nyte de nære ting litt mer enn før ja 🙂
      Fine tanker fra deg her ♥ Klem

      1. Tusen takk for nydelig kommentar. Sårt for russen, men det ordner seg litt og litt. Men blir ikke som vanlig…Men kanskje samholdet blir bedre og rikere…Norge har løst dette bra, Sverige brukte litt for lang tid før de tok tak i dette…Men vi vet ikke enda. Dette kan komme igjen..og da har kanskje Sverige tenkt riktig…Men vi får håpe at denne dritten dør ut i sommer…Og da var Norge best i klassen….Ut på tur er lykke og setter stor pris på naturen…Klem….

    3. Kloke ord det der, Solveig! Ja, jeg tror igrunn alle har hatt litt godt av dette……. vi har måttet tenke litt lenger enn nesa rekker! Jeg er litt engstelig for full fres, men vet at det må til…… får håpe alt ordner seg nå! God klem <3

      1. Tusen takk, vært en sår og rar tid for enkelte grupper. Ja, verden måtte rette og slett stoppe opp. Vi var på gal vei….det var lissom ingen grenser lenger…Men folk som har lave lønninger er tapere i Korana-krisen. Og det er trist…

    4. Ja jeg skjønner godt alle som jubler i disse tider.. når det blir mye mer åpent etterhvert. Jeg er ikke så sikker på alt dette.. men du verden. Det er jo et hav av spesialister som synes og vite. Skjønt enigheten er jo ikke alltid like påfallende, Men den som lever får se. Vi blir i alle fall å holde oss isolert en god stund fremover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg