Kopp nr. 2

 

Fredag, og allerede på kopp nr. 2 av rykende varm kaffe. Er så glad i denne kaffemaskinen jeg kjøpte etter jul. Beste kjøpet ever sier jeg…Kaffen er varm,  mye smak og dufter slik kaffe skal, er nesten nedtur å komme til jobben og drikke traktekaffe! 

 

Men det er jo fredag og skal ikke på jobben i dag! Var tung i hodet i går kveld og sliten, og fikk gått meg en tur rundt her før det ble helt mørkt! Men sovet godt og våknet av meg selv..I går forsov jeg meg og våkna ikke før 0600 og det er altfor sent i grunn, hvis man skal gå og rekke ferje og slikt! Tenker at det med hjemmekontor er jo kjekt, man kan stå opp når man begynner å jobbe og ikke to timer i forkant.

 

Og en annen ting hvis man skal vente på en håndverker, eller feieren eller noe som krever at du er hjemme…Så må vi som ikke har hjemmekontor ta seg fri eller avspasere eller noe sånt! De som har hjemmekontor kan jo bare si til sjefen at jeg tar formiddagen hjemme på kontoret og det er det! Samme med sykdom, er man syk så melder man til sjefen at man har hjemmekontor og jobber hjemmefra. Er jeg syk så får jeg fravær! Synes ikke dette regelverket er 100 % redelig jeg altså! For å si det sånn jeg har aldri hatt mulighet til hjemmekontor! Nå er jo mange tilbake fra dette, men likevel blir det jo praktisert enda..Jeg synes det ikke dekker opp ulikhetene godt nok, og det er min mening og det står jeg for! 

 

Kjedelig å prate jobb når jeg har fri, men det ble det ….

 

Kos deg uansett…du! 

22 kommentarer
    1. er du syk er det ikke rett att du skal få fravær du har jo rett på egenmeldinger,om ikke må du si fra til fagforbindet så dei får se på saken ,rett skal være rett men i dag får du nyte dagen hjemme

      1. Regelverket er ikke helt bra laget tenker jeg, det bør nå i rolige tider – tas en god gjennomgang…
        Og er man syk flere enn 3 dager så man jo komme seg til legen for å få sykemelding. Det slipper jo de som har hjemmekontor, for de jobber hjemmefra! Regelverket dekker ikke opp for de som faktisk møter på jobb og aldri har hatt mulighet for hjemmekontor. Det bør jobbes mer med tenker jeg! For vi kan få flere pandemier eller noe annet rart…..

          1. Vi har alltid hatt 3 dager og da må man få sykemelding.
            Og dette kan man ha 4 ganger i året. Altså 3 x 4 – har det vært hos oss..12 dager i løpet av et år.
            Men hvordan det er nå i koronatider og hjemmekontor aner jeg ikke.

    2. Så deilig med fri, da kan du nyte kaffen uten å måtte stresse. Ja det er forskjeller her i verden, det er helt sant. Håper dagen din blir fin og nyt fredagen godt😍

    3. Ja det er jo de som tar seg en tur over grensa-hjemmekontor-dag også 😀 Pusser opp hjemmekontor-dag osv…
      Jeg er mest glad i traktekaffe 🙂 Men en kopp fra maskin i ny og ne er også godt 🙂

      Lag deg en fin dag, Solveig 🙂 klem

      1. Ja, kaffesmaken er forskjellig. Min er veldig forandre de siste 5 år!
        Ja, regelverket er vanskelig å forstå…
        Jeg vet om flere (ikke på min arbeidsplass) at folk satt og så TV hele dagen!
        Merkelig system…….
        Klem og fin dag…

      1. Tusen takk, her nyter jeg………..
        Men regelverket er ikke bra, det handler jo bare om de som har hjemmekontor!
        Hva med de andre…..? Tenker jeg …og man får jo totalt mye lenger arbeidsdag..
        Med å komme seg til og fra jobb, for meg er det 3 timer hver dag.
        F.eks 3 timer og på en uke blir det 15 timer og på en måned har man 60 timer i minus! Det er myyyye.
        Så jeg mener reisen til og fra arbeidet skulle vært inkludert i arbeidstiden!

    4. Det er en del fordeler når man kan ha hjemmekontor. Mange synes det er kjekt å våkne akkurat når arbeidstida starter og sette seg med jobben i pysjen. En av fordelene med å være syk, er at man kan sove lenge. Men om man bor i blokk, kan det hende man våkner tidlig av naboens bråk… Som f.eks, boring i murvegg kl 08.00. Grrrr!

      1. Ja, masse fordeler med hjemmekontor tenker jeg…
        Jeg må faktisk stå opp 0530 for å rekke å være på kontoret kl. 0800…
        Men synes reglene for hjemmekontor er snåle og hva med oss som aldri har hatt muligheten tenker jeg..
        Virka som regelverket blir til mens man går og det ble det vel også…

    5. Veldig enig med deg, for jeg har ikke hatt muligheten til hjemmekontor før den siste jobben, og heller ikke da fikk vi ha hjemmekontor. Er urettferdig mye av disse reglene. 😳 Glad jeg slipper å forholde meg til det lenger.
      Kos degi kveld. Klem 🥰

      1. Ikke sant, litt rart regelverk…Dekker opp de som har utstyr til å jobbe hjemme..men andre blir glemt…skjønner ikke helt sånt jeg!
        Du er heldig……..<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg