Komme seg ut den døra

 

God lørdag…. #byliv

 

Det er målet i dag også..Komme seg ut den døra! 

 

Jeg er sykt glad i å se folk, byliv f.eks…Gater, yrende liv – mennesker. Glade mennesker…Folk med ulike ærend. Noen skal handle. Noen skal møte venner. Noen skal kjøpe klær til festen i kveld. Noen skal spise alene eller med andre…Noen tar lørdagskaffekoppen…

 

Være en del av noe – føle på livet, se folk!

 

Jeg liker skog også, men rekker som regel begge deler når jeg har fri hele dagen..Både skogsturer og bytur…Jeg liker å være i farta, ikke sitte…Men komme seg ut! Se folk! 

 

Sommer og vinter er som natt og dag i Fredrikstad. Gatene i Fredrikstad ser ikke slik ut på denne årstiden..Folk er inne, ser TV og stenger dører – og får maten hjem på døra med f.eks Oda! 

 

Folk er jo forskjellig, men når tempen synker så forsvinner også menneskene….

 

Ja, til livet – ja til mangfold – ja til levende BYER 🧡

 

16 kommentarer
          1. Ja vi har senter i byen vi å.. Men det er setningsskader og halve senteret rives. Nesten ingen butikker igjen. Og halve byen graves opp på grunn av nye rør. Folk fpr ikke parkert heller. Da drar folk andre steder. Sånn er det jo..

    1. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å komme meg ut av døra i dag, for de snør og blåser ❄️ Så hadde jeg selvsagt glemt noe i går, og da må jeg ut allikevel. Det er jo veldig godt å se folk også da, selv om man ikke akkurat snakker med dem 😉 Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Det var litt av et vær hos dere i dag, ikke snø her, men sur vind.
        Jeg liker å se folk jeg, men man trenger jo ikke prate med alle man ser.
        Bare være en del av noe. Liker sånt jeg. Etterpå er det deilig å komme hjem..
        Da har jeg fått min dose for dagen..Kos deg med kvelden da, klems… 🧡

      1. Ja, veldig rolig nå og byen er helt folketom etter graving og ødelagt senter…
        Litt mellomting er jo greit… Klemmer..Men fikk meg en god runde rundt i byen 🙂

    2. Her var det regn og hustrig vær. Drar aldri til byen på en lørdag. Det er stort sett turistbutikker igjen i sentrum. Folk flest drar til kjøpesenter og jeg drar helst på en dag som er rolig og ikke lørdag. Ha en fin helg. Klem

      1. God kvelden Eva, jeg liker jo å se noen sjeler jeg. Men lite folk ute i byen i dag. Det
        er for kaldt, sur nordavind – da drar folk andre steder. Sverige eller senter et stykke vekk fra byen.
        Men jeg tusla rundt jeg da..Turistbutikker er jo litt kjedelig..da drar heller folk på senter ja.
        Kos deg med kvelden og en riktig fin aften, god klem fra meg…🥰

      1. Folk elsker senter, det er varmt og godt og sosialt….
        Jeg liker å trave rundt i gatene…Man er ute på en måte, selv om man er i byen.

      1. Tusen takk, ja de dagene jeg har fri rekker jeg mange turer.
        Da går jeg i skogen først på dagen og så rekker jeg å gå i gatene i byen på ettermiddagen.
        Elsker å gå vet du og liker variasjon 🙂

    3. Trist når folk går i hi iallfall….! Ut må jeg jo – mange ganger om dagen! Kan godt treffe mennesker, jeg også – men de er mest inne på kjøpesenter de nå…..! 🙂 En god lørdagsklem til deg…. 🙂

      1. Folk trives på kjøpesenter, enkelt og varmt og behagelig…
        Jeg liker best bygater -det å vær ute.
        Og skog og sjø da, liker å variere de dagene jeg har fri..Så da rekker jeg mye gåing, hehe…
        Klemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg