kom jeg til toppen

 

Kom jeg til toppen!? God kveld dere! Da satt jeg meg ned litt. Lørdag er litt arbeidsdag – ting som har hopet  (Les: rengjøring, vanlig lørdagsrengjøring) seg opp litt må gjøres. Dessverre så blir det noen timer innendørs. Det må tas litt i krokene her og der selv om det er sommer og lørdag. Sånn er det bare. Det flyter fort og tøy må vaskes..osv…Så puslet noen timer her hjemme i formiddag. Ikke badet i dag. Hadde dusjet og vasket håret – så gadd ikke hive meg i sjøen etter det igjen. Så mye styr til ingen nytte lissom. Så gikk en tur i stedet for å sykle til stranda og så svømme. Greit å variere litt. Men kommer jeg til toppen da? Her på blogg er det ikke så enkelt. Man må ha en gjeng eller en hel by rundt seg. Jeg har ikke det. Ingen som deler bloggen min på Facebook eller noe sånt. Har rett og slett ikke DEN gjengen. Hadde man hatt 10 venninner og alle hadde delt bloggen min og så delt igjen…Da har man jo hatt 2000 lesere med en gang! Så der er det ingen mulighet! Familien tenker sikkert sånn. Bare en hobby..surrer med bildene sine…Vel jeg gjør jo det og men har jo litt mål også da..delmål er greit…bittelitt fremover…De er sånn jeg tenker. Blogger hver dag. Slik jeg gjør med det meste andre ting i livet…litt hver dag og aldri skippertak..Da går det vel litt fremover.Tror jeg..Og så må man ha et tema. Jeg har et tema jeg, men blir mye annet innimellom..Hvis ikke kjeder jeg både meg selv og andre. Så kom jeg til toppen?

 

 

Toppen? Nei, kom ikke dit. Boka til kokken har kommet til Fredrikstad. Stod der på rekke og rad. Tenkte jeg skulle bla litt i boka jeg. Og se hvordan den var bygget opp. Men tror du jeg kom til toppen? Neida, akkurat for høyt! Jeg rakk rett og slett ikke opp. Det stod en skammel bak disken. Men jeg turte ikke røre den i disse korona-tider og kanskje få skjeft og sånn. Orket ikke altså. Prøvde å hoppe – ikke sjans! Turte heller ikke spørre betjeningen om de kunne hente ned boka slik at jeg kunne bla litt i den! Litt flaut..Og heller ikke lett i disse tider..Skal helst ikke ta på noe man ikke skal kjøpe! Men hadde jeg nådd toppen – da hadde jeg tatt en titt i smug 💜 

 

God kveld…

 

12 kommentarer
    1. Hmmmm – kjedelig når en nesten når toppen….. jeg har bare vært ute – i hele dag! Blir ikke gjort særlig mye her i fint vær! Du er nok hakket flinkere enn meg der! Uansett – godt med varme og sol! Og så har jeg bada for deg i dag da! Klem <3

      1. Kjedelig altså…Ville jo ta en titt! Jeg har litt rutine på den rengjøringen. Den blir enten fredag ettermiddag eller lørdag formiddag. Og det jo jo bare 2 timer og sola kom ikke før langt på dagen her hjemme. Klem..

    2. Ikke lett å hoppe etter Kokken, særlig når han er en Jævel til å holde seg på toppen 😀 Men lykke til med nye sprett 😀

    3. det var dårlig å sette en nylansert bok så høyt,et eksemplar burde ligget nede så kunder kunne få en titt i boken ,jeg hadde bedt om å få ned en,husarbeide må gjøres ja,hos oss har seinsommeren kommet så vi er litt inne i hverdagen ,dei svette sommerdagene er over ,litt godt det også ,men den tette tåken vi har i dag kunne jeg vært foruten,får bare håpe den sprekker opp i løpet av dagen

      1. Ja, var dumt av meg…Skulle bare sagt ifra at jeg ville titte på den boka!
        Håper sommeren ikke er helt borte hos dere da! God natt fra meg..

    4. Rengjøring av huset ..ja. Det trengs her også og det har jeg gjort.
      Å komme til toppen er vel alle bloggers drøm, men ikke enkelt:)
      Jeg blir bare glad hvis jeg når opp til topp hundre:)
      Familie og venner ikke bry seg så mye om bloggen min heller. Kanskje det er kjedelig:)
      Når det gjelder kokeboken…jeg har nok av den slags, men bra for bloggeren at mange har kjøpt.
      Lykke til med deg:)

      1. Tusen takk, komme til toppen er ikke lett. Men vi må blogge på og etterhvert så leser flere og flere bloggen. Men komme til toppen er det bare enkelte som greier…Boka er sikkert fin. Litt moro å titte på den da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg