kluter på en snor

 

Storvask, hehe….Bare vask av kjøkkenkluter og sånn. Hiver de i maskin sammen med håndklær og sånn vask på 60 grader. Bytter jo kjøkkenklut hver dag. Har mange og flere blir det. Strikker alltid litt kluter innimellom andre ting. Den seneste/siste kluten jeg strikket er den grønne med en rest av gul. Hadde ikke nok grønt. Gjør jo ingenting. En nøste holder aldri til 2 kluter. Liker best helt tynne kluter til kjøkkenet som tørker fort. Men de blir ikke sure her hos meg. Skifter ny klut hver dag! Og klutene holder vask etter vask. Helt perfekte disse hjemmelagde klutene. 

 

Ganske tynt økologisk bomullsgarn.

 

Jeg brukte litt av det nye gule garnet jeg kjøpte på Stoff og Stil. Det ble nesten små blomster av farge i det gule. 

 

Oppskriften er jo enkel. 4 rett og 4 vrang i 2 omganger. Og så bytter du om. 4 masker rett på hver side. De strikker du alltid rett. Blir riller. Og kanten oppe og nede strikker du riller. Altså, 3  – 4 omganger med rett. Legg opp 56 masker. Bruker pinne, 2,5 / 3 jeg. Som sagt liker ikke så tykke kluter. Sjekk det gule garnet på linken her, GULT GARN FRA STOFF OG STIL 

 

Kjekt å strikke kluter. Blir jo aldri lei. Og så fine gaver å gi bort da! Det er jo noe alle mennsker trenger på kjøkkenet. Engangskluter kan vel ikke være bra for miljøet!

 

Nyt dagen videre…

16 kommentarer
    1. Smart😁 Fine farger du har brukt.
      Jeg skal nok strikke noen flere innimellom andre ting jeg også. For nå har jeg tenkt til å gi bort noen av de ubrukte jeg har strikket😊

    2. Du verden for et fargerikt fellesskap det var på snora og i dine skuffer for kluter. 😀 Her settes alle kluter til, det er det ingen tvil om 😀

    3. De klutene var kjempefine, og tusen, tusen takk for at du delte oppskriften. Skal strikke slike kluter jeg også, og selv bruker jeg kun slike kluter når jeg skal tørke av kjøkkenbenken.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, veldig gøy å strikke kluter. Kjekt å strikke på overalt egentlig. Liker kluter med litt mønster. Så bra at du vil strikke disse….Klem til deg…

      1. Tusen takk, det er det mest nyttige jeg har på kjøkkenet og andre steder. Forskjellig garn og forskjellige behov. Litt grove bruker jeg til å vaske badet med. De litt tykke bruker jeg til bilen. De myke bruker jeg til kroppen….

    4. Så mange fine du har. Jeg får av søster og svigerinne, så det er mange farger hos meg også. Finnes ikke bedre kluter. Strikk på! Supre til oss selv, og supre å få i gave! God helg. Klem 🙂

      1. Tusen takk, det er supert…Så fint du får da. Så bra. Jeg har brukt hjemmelagde kluter de siste 5 – 6 år ihvertfall. Kanskje før det. Klemmer på…

      1. Tusen takk, strikk i vei. Så enkelt å ha pusle med vet du…Alltid plass i veska 🙂 Og så uendelig mange fine farger på det bomullsgarnet.

    5. Hjemmestrikkede kluter er det her hos meg også, for det er som du sier veldig kjekt å strikke. Fine og friske kluter hos deg og sånt blir man glad av 🙂
      Jeg har strikket mange ulike mønster, men har funnet ut at jeg liker dem uten alt for mye hullmønster best. Og da må de være litt tynne. Sånne enkle mønster som du har her er veldig greie å ha på pinnene når man skal se TV eller være sidemann langt i bil. Og det enkle er ofte det beste 🙂 er det ikke det reklamen sier?

      1. Bra. Liker som deg med litt mønster på. Har strikket mange forskjellige med masse mønster. Men faller tilbake med rett og vrang..Ja og som du sier kjekt foran TV eller på tog eller noe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg