kloke bier unngår visse blomster

 

God ettermiddag! Etterhvert lage meg middag og så blir det en tur ut og bade! 🙂 Har jo ikke badet noe særlig i sommer. (Ren løgn altså).

 

Overskiften: Dette kinesiske ordtaket hadde faktisk en snert synes jeg! 

 

 

Men i denne krukka mi er det både bier og veps! Full trafikk med andre ord. Jeg kjøpte jo en liten pose med frø i våres og det blomstrer og blomstrer og hele tida så kommer det nye arter…Veldig gøy da!

 

 

Husker ikke hvor mye denne posen kosta, men i hvertfall under 3 tiere. Og hele posen ble ikke brukt engang. Den var ganske stor og masse frø! Har skrevet om dette en par ganger, men noen ting kan man gjenta 🙂 Men bildene er fra i dag! 

 

 

 

Ønsker deg en fin kveld! Nyt den!

 

 

 

14 kommentarer
      1. Du bør kjøpe litt blomsterfrø-blanding. Det er veldig gøy å se hva som kommer opp av jorda.
        Denne posen kjøpte jeg på Rema i våres og heter mix sommarblommor.
        Veldig mer givenede enn å kjøpe en pakke med stemorsblomster eller petunia.
        Her er det jo nye opplevelser hele sommeren gjennom 🙂

    1. Blandingsfrø husker jeg at vi kjøpte da jeg var barn. Spennende å se hva som dukker opp.
      Jeg var ikke heldig med min frøpose i år. Den regnet visst bort, men skal prøve neste år også.

      1. Denne pakka her var helt super. Sådde ute og spiret utrolig fort. De dagene det regnet hardt før
        plantene var blitt store så la jeg en campingstol over krukka, kan bruke paraply også.
        For små spirer er litt vare på hardt regn.

      1. Veldig fine blomster. De har blomstret i hele sommer uten stopp. Skal så til neste år også. Klem..
        Likte det og kinesiske ordtak er jeg litt fan av.

      1. Du bør forsøke det ja, disse er villige. Posen heter mix sommarblommor. Kjøpte på Rema i våres.
        Spiret veldig fort ute. Kjøpte valmuer også, fine de også. Men de tok en hel evighet før det ble blomster.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg