Klippeopptannkremtubengenerasjonen

God formiddag fra vakre Kråkerøy 💚

Jeg sitter her med formiddagskaffen og skal straks ut og gå tur. Jeg elsker å gå tur. Det er det jeg lever for…naturen. Skogen og sjøen. Stillheten. Jeg kan også like å rusle rundt i byen på søndager. Da er det stille og rolig. …

Været ser bedre ut i dag. Ikke så iskaldt og guffent. Varmt er det ikke da, men men…

Klipper du opp tannkremen når den begynner å bli tom. Jeg har alltid gjort det. Lært hjemmefra. Det er masse tannkrem igjen når det begynner å bli vanskelig å klemme ut. Klipp opp, men husk å sette den sammen igjen. Hvis ikke tørker den ut. Tuben holder en hel uke til. Og jeg pusser tenna 2 – 3 ganger om dagen.

Jeg bruker også fluortabletter og fluorskyll. Det styrker tennene. Tabletter finnes i forskjellig styrke. Best de med mild styrke, de har jeg i veska og tygger på etter mat og sånn. I stedet for en pastill. Riktignok hadde jeg et dyrt besøk hos tannlegen med rotfylling. Men det er gamle skader som dukker opp når man blir eldre ❤️

 

8 kommentarer
    1. Aha,, nå var jeg sikker på at du klippa opp tannkremtuben for å vaske den innvendig før du la den i plastavfallet 😀 Men det gjør du kanskje også,, når den er helt tom 🙂

      1. Ja da skylles den i kaldt vann og går i sekken for plast.. Blir mye plast i løpet av en måned bare for en person.. Skremmende…
        Her er det får å bruke siste rest…. M😀🍏

    2. jeg har nok ikke vært flink,men mannen min gjør det,vi snakket om det nå når jeg las dette,han sier om en ikke tener så masse på det,så sparer en kanskje miljkøet litt om ikke annet,skal begynne å klippe opp eg og

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg