klin umulig å blogge

 

Hallo!

 

I dag har det bare vært klabb og babb. Kom hjem fra jobb å skulle blogge litt! Det var helt umulig. Ikke det er at jeg må blogge hver dag, men hører med i løpet av dagen! Blitt rutine på det!  Men styreplata på MacBook Air var helt låst. Fikk ikke slått av maskinen en gang! 

 

Fikk kobla til strøm og etter mye plunder så fikk jeg slått av maskin. Uten at det hjalp. Fikk gjort det 3-4 ganger! Men til ingen nytte. Til slutt fikk jeg googlet på en iPad jeg har og fikk googlet problemet! Så da fikk jeg det til til slutt! Måtte slå på maskin i en annen modus (Command + R) og slå av og slå på  igjen! Da virket styreplata! 

 

Men du snart helg igjen! 

22 kommentarer
    1. Alltid kjedelig med teknisk plunder.. særlig når en er innstilt på å lage blogginnlegg.. Bra du fikk det til..godt gjort det da 🙂
      Helger og mandager i ett sett..hehe.. Ha en fin kveld <3

      1. Hehe, tusen takk…merka jeg ble satt ut. Aldri hatt noe problem med denne maskinen og plutselig var alt helt låst! Skjønte ingenting. Virka i går og i dag helt møl! Fin kveld til deg…

    2. Ingenting stresser meg mer enn datatrubbel.
      Jeg har en sønn som ofte får meldinger fra meg når slikt skjer. Han vet hvor dårlig jeg er på data og ofte er det nok å roe meg ned.
      Bra ditt problem løste seg.

      1. Helt enig, ingenting er verre enn dette altså. Blir stresset – kjempe-stresset og hodepinen kom susende…Håper det ikke blir like ville i morgen. Da blir jeg gretten!

    3. Hmmm…. verste jeg vet når sånt skjer…. min Mac er også syk…… tastaturet virker ikke, ikke plata heller…. har kobla til løst tastatur og mus så lenge! Så får vi se…. må ha den i orden til jeg skal farte med bobilen igjen! Klem 😘

      1. Takker, jeg spurte sønnen min og han sa bare prøv å slå av. Men det funka ikke det heller. Og han var på jobb så skulle sjekke i kveld! Men jeg fikk det ikke ut av hodet. Ble stressa når slike ting ikke virker. Jeg er avhengig av data altså..Så fikk liv i iPad og googlet og leste og googlet igjen…hehe…

      1. Ja, må google i vei….når man står fast! For synes det var så rart. Fra en dag til en annen så var det helt låst! Skal jo ikke være slik!

      1. Tusen takk, må jo bare prøve og finne en løsning! Men var litt ekkelt for skjønte ingenting at slikt kunne skje fra en natt til en morgen. Skjønner det nå!

    4. Som deg, så liker jeg å finne ut av slike ting selv, så jeg googler og styrer en god stund. Hender jeg klarer det, men ofte må jeg ty til den flinke datamannen min 😉

      1. Må jo løse det på en måte! For det er så irriterende! Her skjønte jeg ingenting alt ok på kvelden og bar rør neste morgen. Var så rart! 🙂

    5. Sånt er så irriterende. Jeg måtte kjøpe meg ny data, for den gamle er jo heøt utslitt. Men enda klikker jeg på den gamle, for det er stadig noe som må legger over på bokser og lagres. Den nye eier jo ikke lagringsplass. Men vi fikser det meste etter hvert, og nå kom det da et blogginnlegg fra seg. Klemsiklem i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg