kjøreregler – her og der

 

Kjøreregler på blogg! 

 

God ettermiddag! Vært på tur før i dag og blar gjennom litt blogger her inne nå! Er alle litt sånn mo i knea nå og kabler seg for å slippe å si noe galt om andre bloggere. Og også redde for å stygge kommentarer i feltet! 

 

Jeg mener ikke at vi skal være slemme og såre hverandre hele tiden. Men det blir litt feil for meg hvis jeg skal være redd for at en person er litt hårsår og da må vi trå varsomt! Minner meg litt om fru “mensen” da vi gikk på skolen. Ho har mensen i dag, så vær forsiktig med henne! Ho kan bli såra! Men når mensen er over så tålte ho det meste igjen! Ustabilt – og slike mennesker er vanskelig å tolke. Moro det en øyeblikket og helt forferdelig det andre øyeblikket! Da melder jeg meg ut og blir helt stille! 

 

Jeg er i hvertfall sånn at hvis andre mennesker styrer meg hva jeg skriver om og blander seg borti det så synes jeg det er trøttsomt! Da mister man spontanitet! Kjøreregler er greit med men ikke et helt alfabet! Blogg er som en arbeidsplass. Der må man tåle en trøkk! Alle kan ikke være venn med alle, og en trøkk må man tåle!!! Men en kjøreregel som alltid går igjen. “Vi hilser på hverandre…” Avslutter med dette sitatet!:

 

Av en klapperslange som ikke biter, lærer en ingenting…

“Jessamyn West”

 

 

11 kommentarer
    1. Mm – syns du har helt rett! Og det er vel sånn at noen tåler alt, og andre tåler ingenting…..! Kjøreregler er viktig, men vi er ikke småunger – så litt må vi tåle! Klem <3

    2. Har man ervervet en smule folkevett, så trenger man ikke veiledning og regler til enhver tid. 🙂 Legger man opp til debatt må man også tåle at det blir det. Men jaggu er det noen som må holdes i ørene også… Men ingen av de jeg kjenner inne på bloggen 🙂

    3. Helt korrekt, slik er det og burde være det! Scroll videre og les noe annet!
      Vi er da voksne mennesker, ikke barn som ikke har lært om livet og går til mamma og sladrer. Sladret et par ganger til mamma om min bror da jeg var liten. Det lærte jeg fort….Det gjorde jeg et par ganger og det var det!

    4. Enig med deg og alle svarene her 🙂 Legger man opp til en debatt så må man regne med at svarene er både slik og sånn – og da bør man bare stå i det. Aldri morsomt å bli trollet med, men av og til blir det vel litt slik, når man er inne på slike offentlige steder 🙂

      Lag deg en fin dag!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg