Kirkedag

 

Søndag og morgen…

Søndag er kirkedag for noen. Har vært mange ganger i kirken på søndager jeg. Her jeg bor så er det en kirke i nærheten. Ikke denne. Dette er Domkirken i Fredrikstad. Tok dette bildet på fredag da jeg var på kulturnatt. Se hva jeg skrev om dette kulturnatt – trykk på den blå linken. Da kommer du til innlegget om Kulturnatt. Noen ganger på andre dager er det også åpen kirke.For det er mye pent å se rundt i våre kirker.  Det er litt kjekt synes jeg. Har vært mange ganger i Frankrike også. Og da er det alltid mulighet for å gå inn i en kirke og tenne et lys. Minne om døde eller be for noen. Og titte rundt på flott kirkekunst. 

 

Men føler at det blir ferre og ferre mennesker i kirken. Mest gamle mennesker har jeg et inntrykk av. Ensomme kanskje. Og da er kirke og kirke-kaffe et samlingspunkt. For å skape relasjoner mellom mennesker. 

 

Vel, det var litt kirke-søndag / men nå kaffe her hos Solliv. Solen skinner så skal gå en tur senere i dag. Ønsker deg en fin dag videre..

 

🌹Solliv 🌹

 

10 kommentarer
    1. Fin kirke det der, og mye fint i nærheten der også. Jeg er sjelden kirken, mest på begravelser nå for tiden 😮 Men mange fine kirker og liker huset, historiene og slikt :- ) Jeg skal også ut en liten tur i dag 🙂

    2. Snart begynner kirkene å kalle. Kanskje vi burde bli flinkere til å ta en tur til kirken. Søke ro, nyte kunst og arkitektur. Se på det som kultur.

      1. Ja, tenke annerledes. Et sted man ikke trenger å være på. Finne roen inne i seg. Den vi jager etter hver dag..Kanskje den er like rundt et kirkespir.

    3. jeg liker våre norske kirker,det er en egen stemning i dem,er nok ikke så ofte i dem jeg heller,her står radioen på og da blir det til att vi hører gudstenesten her hjemme :=) det plaskregner ute,så det frister lite å gå ut for meg i dag

      1. Litt av et vær hos dere da. Går ikke mye i kirken jeg heller. Men kan stikke innom kirker når jeg døren er åpen og en søndag, men lenge siden. Men til jul er det kos med konserter.

    4. Flott kirke dere har 😀 Jeg har jo aldri vært så mye i kirka som etter jeg begynte i kor. I går var vi jo i timesvis i Bodø Domkirke. 😀 Ha en herlig søndag på alle måter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg