kalender med mening – ut på tur 5

 

God kveld! 5. desember og jeg åpner luke 5. Der finner vi by og skog i dag! 

 

 

Byen er igjen pyntet. Nå er det jul og byen blir pyntet litt julete!

 

 

Stas å gå i byen synes jeg. Har ikke vært der på en stund. For det har vært mye smitte. Men det har blitt tatt grep og smitten er ikke på samme nivå som for noe uker siden! Selv om det er veldig strengt nå, men det er bra! Vakter utenfor butikker som teller hvor mange som skal inn, så blir lange køer ut på gata! Munnbind på ferje, buss og taxi. 

 

 

Tuslet litt rundt og kjøpte litt gaver! Som jeg kan kombinere med det jeg pusler sammen her hjemme. Samler opp og dytter inn her i huset. Etterhvert pakker jeg det fint inn og sånn. Men det må jeg gjøre når jeg er hjemme alene og det er jeg ikke om dagen nå! 

 

 

Juletrær pyntet av barn!

 

Så var det skogen da!

 

 

Solliv 

 

 

Bilde her er fra en boplass i Steinalderen. Like ved stranden tidligere. Nå er det i skogen.. Kanskje en kjekt sted å fiske. Havet var på et annet nivå den gangen. Rart å tenke på. Graver man rundt så finner man skjell og muslinger. Det var et skilt der tidligere også som fortalte litt om stedet. Men det er fjernet. Så kommer kanskje opp et nytt – en dag…

 

Hjemme fra by og skog og snart litt mat her i heimen! Gå en liten tur etterpå igjen. Deilig å være ute! Du finner del 4 her: Luke 4 der hadde Solliv pyntet til jul i skogen! Men du kos deg da…Det er lørdag og fri ❤️

 

 

Nå har jeg satt badevekten inn i skapet og der skal den stå helt til den ber om unnskyldning…

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg