kalender med mening – ut på tur 13 – finne julefølelsen

 

Velkommen til 13. desember – Lucia-dagen. Feiret det mest når ungene var små med luciatog i barnehagen og baking av lussekatter. Men i de senere år så faller jo det bort..Men kost å se feiring i svenske nyheter. I Sverige er det stort! 

 

 

Jeg har gått tur her på Kråkerøy i idag. Blir flere turer. Deler opp litt i dag! Det blir alltid tur 1 eller 2-3 hver enste dag! Det gir meg mening <3 

 

 

For å finne litt julelykke til kalenderen i idag så gikk jeg forbi denne busken i nabolaget! Det er jul for meg! Skrevet om det tidligere i et innlegg også at jeg ønsker meg en slik busk i hagen! Men ikke fått kjøpt meg det enda! 

 

 

Men fyr søren så vakker! Kunne virkelig tenkt meg å lage en krans av noe grønt og pynte med litt Kristtorn. Den julefølelsen…Et sted her i distriktet gror det vilt og det er i Onsøy. Kanskje jeg skal ta meg en tur en dag og finne LYKKEN! 

 

 

Men du jeg har litt av hvert på programmet i dag! Så da ønsker jeg dere en fin fin søndag! Nyt dagen og lag deg litt kos! ❤️ Luke nr. 12 finner du her!: Niissejakt 

 

Luciadagen 13. desember er til minne om den hellige Lucia som led martyrdøden i Romerrike på 300-tallet!

 

8 kommentarer
    1. Det er en nydelig julete busk du fant der ja 🙂 Stemningsfullt med sånne busker i hagen 🙂 Her regner det i dag. Men jeg skal også en tur ut igjen. Jeg var og handlet litt. Har fått nytt kamera, og vil prøve å ta noen flere bilder, hvis regnet gir seg 🙂

      1. Veldig fin busk med disse røre bærene og grønne blader. Det er jul det! Tråkig vær om dagen altså..
        Spennende med nytt kamera da..Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg