kalender med mening – luke 20 – rødt, blått og gugge

 

 

God kveld denne søndagen, luke 20. Ute er det regn i lufta! Ser etter motiver med rødt og blått! Her er det røde nyper og blå hestetepper! Selv om hestene viste meg ræva..Jeg ble ikke sur for det altså..

 

 

Rødt fant jeg mye av! En låve!

 

 

 

En dame i rød kåpe.

 

 

En rød sløyfe.

 

 

En rød traktor.

 

 

Røde tepper på hestene. Vi regner nesten bort. Det er gugge overalt!

 

 

Mer gugge.

 

 

Slike bilder er enkelt å ta i disse dager. Det er gugge og søle overalt altså! Gå i skogen var håpløst! Så jeg måtte finne veier og stier! 

 

 

Litt jul må til i en julekalender! Finne julefølelsen og gleden. Ikke det enkleste kanskje, jeg har funnet ut at det noe som bygger seg opp innvending mens man pusler, vasker, styrer, pynter, baker og ordner julegaver til JUL. Da får man faktisk julefølelsen. Jeg var en tur i et kjøpesenter nå, men lite kost å gå med munnbind på julehandel. Ser jo ut som som man skal fjerne blindtarmen alle mann… Handlet akkurat det jeg måtte og gikk ut igjen. Her er det påbudt i det offentlige rom nå, der man ikke kan holde avstand etter regelverket og det kan man ikke i et senter før jul!

 

Ønsker deg en flott søndag videre og luka fra i går finner du her: Luke 19 

 

Den virkelige oppdagelsesreise går ikke ut på å lete etter nye land, men å se med nye øyne.

6 kommentarer
    1. Mye gugge, men godt at du fant mye rødt da! Jeg går jo mye i skauen, men bruker høyskafta fjellstøvler! Jeg har brukt munnbind på butikker her i noen uker, syns det går helt greit nå! Her er det ikke påbud, men en sterk anbefaling. Ca 50/50 med bruk blant folk! Klem 😘

      1. Mye gugge og grått er denne desember…Men så gledelig når man finner mye rødt. Det er herlig. Har ikke slike støvler jeg, men det må man ha hvis man går i skogen nå. Men nå kommer sola vettu….Munnbind, høreapparat og briller – ja da er man kledd for sosial julehandel 🙂 klem…

    2. uff å uff ja der er det gugge og store sølepytter ,men det er iallefall ikke grått og trist for det var et fargerikt innlegg ,en tur med glade farger :=) munnbind har jeg ikke prøvd,vi har ikke påbud om det her jeg bor,ikke er det trengsel i butikkene jeg går i heller :=) når det gjelder julestemningen ,ja den får en lage hjemme i egen stue :=)

      1. Tusen takk, måtte prøve og finne litt farger. For nok en grå dag her nede! Munnbind er ikke så enkelt å bruke synes jeg. Det sklir opp og ned og bruke høreapparat og munnbind går ikke i hop. Alt skal festes bak øra! Synes synd på dem som må bruke dette mange timer hver eneste dag. Håper vaksina er i rute til jul. Julestemning må man finne i sitt eget hjerte og hjem <3 God natt…

    3. Veldig fine bilder, men skulle ønske det var mye mindre gugge på dine kanter 😀 Selv om det var en måte å lære et nytt ord på 😀 Gode ønsker for dager som kommer 🙂 Klem

      1. Tusen takk, pent sagt. Gugge er et helt vanlig ord her nede. Og som du ser er det mye av det! Blir sol fra onsdag av…Får håpe det tørker opp litt. Ønsker deg en super dag! Klem..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg