juni, juli, augusti

Jag sitter här en stund
Och blundar men jag ser ändå
Jag räknar varje sjunde våg
Och jag svävar I en guld trädgård
Jag har suttit här ett tag
Sommarnatt blev sommardag
Jag ville aktivera min tro
Jag ville höra gräset gro
För hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
För vindarna är varma då
Juni, juli, augusti
Du tror jag inte ser dig så
Du kommer utan kläder på
Men jag tror jag vet allt jag vill
Gud var god när du blev till
Jag sitter kvar en stund
Björkar blir en skuggig lund
En soldans på din grammofon
Håller regnet härifrån
För hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
Allting verkar

 

Da jeg er i Gyllene Tider-modus enda. Denne låten er da så fin da.

Og ikke sant, er det ikke dette vi venter på hele året. De 3 sommermånedene. I hvertfall for de fleste som jobber. Det er ferie og lading av batterier og vinden er varm og det er mindre klær. Men men juni i år var kald og august litt mye regn hittil. Juli var ok måned – jeg badet i hvertfall mye 🙂 det er jo det jeg husker mest av. Bad eller ikke bad. Juni badet jeg ikke her i Norge. Bare på Kreta. Der var det helt nydelig badevann og fin temp.

 

Dette er ikke bilde fra i dag altså, for her øsregner det i bøtter og spann. Så koka meg litt ny kaffe og skal vaske og rydde litt mer. Tok litt harelabb her på torsdag. Egentlig både loppis og grillparty i dag. Men grill kan man jo bare glemme. Det er familiefest der jeg kommer fra. Fra bygda. Men den er helt sikkert avlyst. Jeg hadde tenkt å ta meg en tur hvis været var ok, men det er det IKKE. Et annet sted er det loppis, men ikke så kost det heller. Halve moroa med loppis er jo kaffen og vaflene på utsiden av lokalet. Og preke litt rør der…

 

Sett før det bilde altså, men det passer i dag. For det er VÅTT UTE. 

Så får ta dagen som den kommer igjen…Kaffe blir det ALLTID. Og fredagen var jo magisk – så kan ikke klage på denne helgen. Selv om lørdag var våt og søndag var våt!

 

JUNI, JULI, AUGUSTI

 

 

 

Litt bilder, både juni juli og august

 

14 kommentarer
    1. Det er deilig om sommeren ja. Ting er liksom så mye lettere da. Både med klær, dagslyset som varer hele dagen, temperaturen og folk er ikke bare inne bak sine egne 4 vegger. Vil man se folk er det alltid noen ute😊
      Ha en fin dag uansett hva du måtte finne på🌻
      Her er det oppholdsvær i dag.

      1. Alt er lissom enklere og lysere og lysere i sinn og kropp. Sommeren gjør noe med mennesker. Helt klart. Tusen takk. Det ble loppis 🙂

    2. Ja, jeg kjemper meg gjennom vinteren med nebb og klør for å få litt etterlengtet lys og varme i sommermånedene. Men her hos oss har det for det meste vært kaldt og regnfullt. Vi hadde en hetebølge her i noen dager…og så har det vært en og annen godværsdag iblant. Men det er ikke akkurat noen drømmesommer, for å si det sånn. Helt vestlandsk har den i alle fall vært 😀 Vi hadde fin mai. Så den kommer jeg ikke til å glemme med det første 🙂
      Uansett er det jo kjekt om sommeren med glade mennesker og lyse kvelder.
      Kaffen er ikke så viktig for meg, men kos med grill da…synd det er for dårlig vær til sånt.
      Kos deg nå i kvelden uansett ♥ Klem ♥

      1. Vet du sliter. Det har vel ikke vært ordentlig sommer hos dere nei. Tråkig. Jeg fikk jo litt sol og varme på Kreta og det var deilig. Kaffe er viktig her hos meg. Det koser jeg meg veldig med. Men grill ble det ikke i dag. Men ble loppis. God kveld og klem til deg.

    3. God oppsummering av sommeren….. blei mye bading på slutten av juli her også…. nå er det bare kaldt, selvom regnet har slutta…. det blåser tullinger…. klem <3

    4. Hver av årets måneder har sin sjarm, men jeg er enig med deg at jeg lengter etter de tre sommermånedene å varmen. Problemet er bare at disse tre månedene virker til å gå mye fortere enn noen av de andre månedene i året. Jeg har ferie nå, og storkoser meg uansett om det regner eller sola skinner ;o))

      1. Det er 3 flotte måneder. Ikke så rart vi lengter. Ja, jeg ser du koser deg. Leser alle innlegg. Men ikke kommentert så mye i det siste. Men liker bloggen din kjempegodt. Den må jeg lese hver dag.

    5. jeg går jo hjemme så jeg setter nok pris på alle mnd på hver d´sin måte ,litt på en annen måte enn dere som er i arbeid,jeg må jo ikke vente på fridager :=) men klart,det er deilig når vi har sol og varme dager,det er til syvende og sist det vi liker aller aller best :=) regn og surt her også i dag,varmen forlot oss

    6. Takk, blir nok litt forskjell på å jobbe og være hjemme. Vi venter vel litt mer på fridager og helg kanskje. For da skal ALT skje (skjer jo ikke så mye mer da heller) men det er da sånn. Sommer er enklere årstid i hvertfall. Energi er på topp og alt går litt smidigere. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg