jule-messe med bindestrek

 

God kveld!

 

Hang meg litt opp i denne bindestreken jeg, for julemarkeder og julemesser er ikke et nytt ord som man trenger å tenke ut egentlig. Det går igjen år etter år! Men samma det, jeg var på tur og svinga bortom, men det var ikke noe for meg. For akustikken var så feil som det går an få blitt! Alle stemmene surret i sammen og kverna seg til en stor krøll i hodet mitt! Noen steder takler jeg det og andre steder slår det imot meg med det samme jeg kommer inn døra! Ikke ble det noe kjøp heller for jeg dura rundt og masse fint i håndarbeid, men hvor var Vipps? Jeg hadde bare med telefonen i lomma og verken kort eller penger! Vel, da har jeg i hvertfall vært på JULE-MESSE MED BINDESTREK!  Og uten Vipps!

 

Håper på flere julemesser etterhvert, men for meg så bør det helst være utendørs! Julemessa i Halden rakk jeg ikke i år da jeg har hatt besøk her i helga og da setter man seg jo ikke på toget og blir borte i timesvis! Får se om jeg rekker Oslo til uka, der er det Jul i Vinterland og det synes jeg er så koselig! Elsker markeder og julemesser, det er utrolig trivelig synes jeg og 1000 ganger hyggeligere enn å handle på et kjøpesenter! 

 

Ønsker dere en fin kveld videre!

 

En god klem herfra Solliv 

 

18 kommentarer
      1. Ja, det er skikkelig jul for meg og så koselig med gløgg og pepperkaker og stekte epler….mmmm…
        Jeg bare storkoser meg på slike steder, men som sagt liker meg best utendørs.

      1. Det er veldig koselig, håper jeg kommer meg til Oslo til helga!
        For det er så fint synes jeg. Og så er det jo i Gamlebyen i desember!
        Så jeg har mange messer å glede meg til.

    1. Jeg har vært på to julemesser denne helga 😀 Der vips var nøkkelen til alt 🙂

      Det er jo vel mulig at jeg hadde selv puttet en bindestrek der… vet ikke… men det skal jo IKKE være det da 😀

      God ny uke til deg Solveig 😀

    2. Pleier og være her på bedehuset og jeg har alltid kost meg. Finner fine ting til en rimelig penge og så har de vipps. Etterpå kaffe og kake og god prat med sambygdinger. I fjor var det ikke så håper det blir i år. Tenker å se julegata i byen, men den forkjølelsen sitter jaggu lenge i. Spørs om man makter kulda. Ha en fin uke, klem

      1. Tusen takk, ja koselig på messer/markeder.
        Her kunne jeg ikke satt med ned på grunn av akustikken. Den var grusom. Og slike markeder
        bør ha Vipps, hvis ikke er det vanskelig synes jeg.
        Ønsker deg god bedring….klemmer.

    3. Sånn som det der er jeg faktisk trolig til å småirritere meg over *hehe*
      Greia er at jeg syntes man må kunne forlange at voksne, tilsynelatende oppegående mennesker, som har tilbrakt hele -eller det meste av sin fartstid i landet, har elementær grammatikk tilhørende eget morsmål noenlunde på stell..
      Har en dysleksi eller andre utfordringer som spiller inn, så stiller det seg selvsagt helt annerledes. Men disse utgjør nå en fint liten andel av all den hårreisende elendige norsken som utspiller seg nå om dagen! Av eks. kan nevnes konsekvent bruk av ‘å’ for både bindeordet ‘og’ & infinitivsmerket ‘å’, – små bokstaver teksten igjennom, det være seg både for navn og setningsstart, osv.. 😛

      1. Ikke sant. Det er masse hensyn og ta. Blir ikke alltid riktig her hos meg på blog da.
        For man skriver og vil ha det ut kjapt. Men man prøver.
        Men skulle jeg laget en slik plakat og var usikker så hadde jeg absolutt sjekket ut først!
        Det var det jeg synes var så rart. Og som jeg skriver til Mette – man skriver jo ikke jule-nisse
        og tenke litt logisk…Hvis man er usikker også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg