Jul i Vinterland 2022

 

God kveld! 

 

I dag dro jeg tidlig til Oslo og har tusla rundt hele dagen..På markedet og litt i butikker. Det var åpne butikker fra kl. 14:00..Jeg gikk hjemmefra her kl. 0930 og tok et tog som gikk 1044 og var i Oslo på 58 minutter..Dere som har fulgt med har sikkert hørt om Follobaneprosjektet…Det har pågått i mange år og boret og boret og atter boret i fjell…I dag åpnet den nye strekningen og vi i Fredrikstad kommer til Hovedstaden på under en time! 22 kilometer gjennom fjellet..Og fra Ski så kjører toget inn i denne tunellen og vi ser ikke lyset før vi er fremme på Sentralbanestasjonen i Oslo..Mister utsikten til Oslofjorden da men, kan ikke få alt her i livet…

 

 

Moro å være på tur! Det blir nok et innlegg i morgen fra andre steder i Oslo tenker jeg..

 

 

Liv og røre, is var det og mange som benyttet seg av det!  🙂 

 

 

Vikingpølse ble med hjem i dag, smakte på den på markedet og den var god på smak! 

 

Stort sett vært ute i hele dag jeg..Ganske kaldt og jeg avsluttet med å gå 45 minutter fra togstasjonen og hjem..Men er godt kledd så frøs ikke! Dagens fangst 27 000 skritt…

 

God kveld…

16 kommentarer
    1. Så koselig å gå slik og rusle, og se julestemningen også i Oslo 😀
      Kan tenke meg det var godt å ha på denne kåpa ☺️ Så fra toget på Follobanen på nyhetene…du var kanskje på det toget du da 😉 God kveld. Klem ❤️

      1. Ja, gøy med toget….Nå går det hurtig!
        Dunkåpa her er et bra kjøp, den holder meg god og varm! For det er ganske så kaldt om dagen..
        Må kle seg altså.. 🙂

    2. En fin førjulsdag på deg 😊
      Du er så flink til å finne på ting å gjøre utenfor husets vegger. Fin fangst med skritt ble det også …..klem🥰

    3. Hei og hå, og gratulerer med Follo banen. 🤗 Nå blir det mange Osloturer tenker jeg. Vi skulle vært hos gjengen i sør i jula, men bestemte oss for å være hjemme. Vi får farte litt mer når det går mot lysere tider. 🤗 gode tanker og klem fra nord.

      1. Herlig, ja dette var etterlengtet.
        Oslotur er topp, storkoser meg i Oslo.
        Blir nok ny tur allerde denne uke, hehe…
        Ja, bedre å kjøre for dere når lyset og varmen kommer..Ha en fin dag! 🙂 klem.

      1. Velig bra altså, pendlere sparer tid 12/13 minutter hver vei..Blir mye i løpet av et år det.
        Og under en time, var topp…Blir nok en ny tur om noen dager.

    4. Så om Follo banen på nyhetene. Man ønsker det her nord også, men det får man aldri dessverre. Deilig med hovedstad tur i kulda. Godt med sånn kåpe. Elsker min, den varmer. Nå er det butikk tur og handle litt. Klem

      1. Den kåpa er verdt alle kronene…var dyr som fy, men så varm og deilig…Angrer ikke sekund på det kjøpet.
        Koselig med tur til Oslo, Ja var på nyhetene i dag også så jeg. Dyrt prosjekt så må jo vises frem..
        Ha en fin fin kveld, håper du hadde det koselig på din butikktur, klem…

      1. Koselig å titte rundt slik, kle seg må man. Ikke noe vits i gå rundt og fryse, da er det ikke noe
        koselig 🙂 Oslo er så flott, Fredrikstad er så liten i forhold..
        Klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg