Journalister og sånn

 

 

God lørdag! Jeg har slappet av her hjemme og det er deilig. Man trenger jo ikke å styre så mye hele tida. Været er grått, men skal gå meg en tur etterpå! Er ikke den som må ut å gå tidlig hver dag. Jeg gjør det på hverdagen da går jeg jo hjemmefra kl. 0630 for å komme på jobben! Så lørdag – ta det med ro dag for meg! Men du forrige lørdag gikk jeg til byen for å handle og ta bussen hjem etterpå! På torvet møtte jeg denne duedama – skrev om det på bloggen også! Se HER Det er jo ikke noe nytt at det er masse duer i Fredrikstad og byen og at folk mater disse duene er heller ikke noe nytt! 

 

I går så jeg plutselig en artikkel i lokalavisa her om duene på torvet! Synes det var litt merkelig, hvorfor har de ikke skrevet om det før og hvorfor kom det 5 dager etter at jeg skrev det på bloggen! Jeg finner det snodig! Det er ikke første gang det hender for meg heller, jeg går jo rundt og tar bilder fra her og der i distriktet og plutselig finner jeg journalister som fokuserer på akkurat de samme stedene..Kanskje jeg som er litt var, men allikevel. Det går an for journalister for å linke til en blogg dersom denne er interessant eller får en ide. Tenk om de hadde gjort og da vil vi som bloggere kanskje få noen nye lesere! Jeg vet det med kilder og slikt at det aldri røpes av journalister, men en blogg er vel ikke en direkte kilde! Det er vel mer et sted man kanskje kan finne noen impulser tenker jeg! Så forresten Dagbladet linka til denne bloggen i går: morsmiddag og da skvatt dama fra 14. plass til plass nr. 4! Sånt var hyggelig synes jeg! Det var redelig gjort av Dagbladet og skal ha kred for det!  

 

 

Snøen fra forrige uke er historie og det er bare så deilig. Kave rundt på veier med snø og glatt og sørpe og så senere hålke er aldri noen innertier for oss som er glad i gå eller sykle. Det blir bare kjedelig synes jeg! Men så lenge man bor her man bor så skjer det jo innimellom, ikke så lett å styre det akkurat! 

 

Hva nå? Joa, skal drikke litt kaffe og titte litt i en bok jeg kjøpte meg i går! Hvilken bok det er lager jeg et innlegg på siden en gang! Men du får ha en flott lørdag videre!

 

Og en annen ting, jeg er superglad for alle mine lesere der ute! Både fra Strømstad, Trondheim, Drammen og det store utland + alle andre steder bare nevnte noen få akkurat nå! Dere er for meg helt unike og gjør dagen min så veldig mye bedre. Noen ganger legger der ved en kommentar og andre ganger ikke, gjør hva dere vil – for jeg vet at dere er der og svikter aldri 🥰 Så en stor klem sendes og suses av gårde til akkurat deg vet du!

 

 

Glad i dere ❤️

18 kommentarer
    1. Tusen takk 😀 Tar i mot jeg 😘

      Rart dette med at de skriver om steder du akkurat har skrevet om. Så det kan nok godt tenkes de får idéer fra bloggen din.
      Hadde vært fint om de eventuelt fortalte det synes jeg også.
      Høres ut som en perfekt lørdag. Fortsetter nyte den 👍

      1. Tusen takk – det koster så lite å være raus. Journalister hadde vunnet på et samarbeid med oss
        bloggere vil jeg tro! Fin kveld 🙂

      1. Ikke sant – det koster så lite å være raus og det er mange bloggere herfra Fredrikstad.
        Men de fortsetter bare å skrive om Stjernen og FFK og om korona på skolene…

    2. Tusen takk for klemmen, og en varm en kommer tilbake til deg ❤️
      Ja det er veldig dårlig gjort av journalisten å ikke henvise til bloggen din, dersom h*n har fått inspirasjon til artikkelen fra deg. Det har minket ganske mye på snøen her hos meg også, nå er den bare svart og skitten. Ha en nydelig lørdag 🥰

      1. Tusen takk, sitter nok langt inne det tror jeg.
        Men jeg har merker det er mange ting og begynner å se litt spor i det. Det er ikke greit synes jeg.
        De burde vært med rause, er og blir min mening ja…God klem…

    3. Tusen takk for klæmmen ❤
      Det er mye vær for tiden her oppe i Trøndelag ☁️🌦🌧❄, var på en flott og frisk tur i piskende snøvær i dag 😀, nå skal æ kose mæ inne resten av dagen, kos dæ skikkelig du også, klæm ❤

      1. Tusen takk, ja nå blir det kos og hygge resten av kvelden. Det blir deilig!
        Mye vær hos dere og håper at det går bra, høres ut som turen din var frisk i dette været…
        God lørdag og klem klem 🥰 til Trondheim…
        Kos deg og slapp av alt du kan, skal ta meg en øl jeg!

      1. Tusen takk – god klem sendes..
        Ja, synes det var litt pussig..
        Men uansett så hadde det vært gøy om de kunne skrive litt om oss bloggere..
        Vi er jo ikke rosa lenger 💖

      1. Ja, det er mye rart og man vet jo ikke sikkert…Men føler at de snoker og aldri sier noe
        positivt om bloggere. De henter nok mye til avisa der. Fra mange forskjellige bloggere rundt omkring..
        God klem vennen ❤️

      1. Tusen takk, koselig. Synes det rart…de hadde hele høst og vinter til å skrive om dette. Det er ikke
        et nytt fenomen akkurat. Men at de høster ideer fra bloggere, det er jeg ganske så sikker på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg